tirsdag den 7. september 2010

Tæppet

Min store glæde og stolthed, ligger lidt stille.
Top, mellemfor og bagside er dog nålet samme;
Bagsiden blev et gammelt dynebetræk;
Tæppet er jo blevet til, ud fra den tanke, at intet nyt skulle indkøbes til det.
Quiltetråden er fundet frem.
Og så kom jeg ligesom ikke videre..
Men det er også fordi, jeg kom til at begynde en ny leg;
Hvilken farve rus :-)
Dette tæppe skal bestå af blomster bundet sammen af hvidlige 6-kanter. Ideen pt er, at det samme stof kun må optræde een gang.
Jeg leger og det er så sjovt !
Faktisk har jeg kun lyst til at sy hele dagen:-)



27 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige ting du quilter, Miri! Jeg elsker også dette farveorgie af smukke mønstre og former.

    Rigtig god fornøjelse - jeg håber du viser frem senere :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå at du bare har lyst til at lege med dit sytøj hele dagen, det kender jeg selv så godt til!!!

    SvarSlet
  3. Årh ja, bare vi kunne lege sammen med vores patchwork hele dagen Miri! :)

    SvarSlet
  4. Fedt, en dejlig fornemmelse, når man bare er drevet af lyst.. :) Er sikekr på at det bliver vildt vildt flot.. :) Er vild med alle de forskellige blosmter, og godt koncept med stof udvælgelsen. Er spændt på at se det færdigt.. :)
    Hav en dejlig dag..
    KH Rakel.

    SvarSlet
  5. Ih, Miri, altså! Hvor er det smukt! Og at du brænder for det...
    Det er vigtigt vi deler vores kreative længsler, synes jeg :-)

    Hav en rigtig dejlig dag! :-)

    SvarSlet
  6. Flot flot flot - sikke en smart rulle med quiltetråd....

    SvarSlet
  7. Det er vildt smukt! Kan godt forstå du har lyst til at sy dagen lang. Kan se vi er flere herinde, som har det ligesådan.... ;-)

    Hav en dejlig dag.

    SvarSlet
  8. Kære Madame; Tak :-) Jeg vil med glæde vise frem- som du nok har lagt mærke til!

    Kære Gaia; Ja- der burde lige være en ferie NU :-)
    Viser du ikke din jakke frem ?

    Kære Helle; Ja- det ville da være så skønt !!!!

    Kære Rakel; Mange tak - jeg nyder i hverttilfælde bare at kaste mig ud i det :-)

    Kære Pernille, Det håber jeg :-) Men mon ikke jeg vil synes det- som mødre altid synes deres børn er smukke- ha ha :-)

    Kære Lotte; Jeg synes bestemt vi skal dele:-) Og jeg holder netop så meget af Blogland, fordi vi deler !

    Kære Lavendel; tak :-) Ja- den er faktisk smart.

    Kære Karina; 1000 tak :-) Tænk hvis vi alle kunne mødes og bare sy !!

    SvarSlet
  9. Det bliver super fint Miri.. jeg er også selv i gang med disse blomster.. rent faktisk så ville jeg gerne bare sy på tæppet i uendeligheder.. men lige nu er jeg ikke til meget..

    SvarSlet
  10. Er ganske sikker på at det nok skal blive mega smukt... :o)

    SvarSlet
  11. Hi ja det er lidt som at være på stoffer ikk hehe. Man bliver afhængig og må hele tiden lige have et "skud" mere ;)))

    Herligt herligt

    Knus
    Henriette

    SvarSlet
  12. Åh hvor er der lyst og let hos dig for tiden. Jeg elsker når du leger ;-)

    Sikken smart quiltetrådogsakseholder! Hvor stammer sådan en sag fra?

    Glæder mig til at se tæppernes videre liv fremover ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  13. Fantastiske farver :-) Hvem der bare kunne blive hjemme og sy hele dagen ... I dag har jeg tidligt fri, så mon ikke lidt af eftermiddagen skal bruges foran symaskinen? Jeg tror det ;-)

    SvarSlet
  14. Hvor er det flot det tæppe. Sikke et arbejde.
    Nogengange har jeg også bare lyst til at strikke hele dagen, men det går ikke :o)
    God dag.

    SvarSlet
  15. Hvor bliver det bare sindsygt smukt Miri

    SvarSlet
  16. Åh hvor bliver det godt... Smukt og lækkert

    SvarSlet
  17. Kære Christina; Nej, du er et værre lille skravl i disse dag :-(
    Men om lidt er du frisk igen og så skal der syes :-)!!

    Kære Pi andrea; Tak- her er virkelig en sag, hvor det er processen jeg nyder :-)

    Kære Henriette; Jov, lige præcis! Og drømmer om det og tænker på det og ser det alle vehne :-)

    Kære Siffe; Jeg ville gerne så meget , men evnerne rækker ikke:-) Men overskriften har YngsteDatter lige ordnet for mig- hun er skrap til at den teknik :-)
    Den der trådholder ting , er en sag fra min ungdom-:-)

    Kære Polka; Ja, tænk om man bare kunne ring og sige at man trængte til en SYdag :-)

    Kære Sonnie; Jeg er helt bidt af langsomheden i det :-) Ja, det ville da være en fryd ! Og så der komme nogle og servere mad og drikke :-) Og kage :-)

    Kære Pernille på 1; Rigtig mange tak :-)

    Kære Karina; 1000 tak :-)

    SvarSlet
  18. Kære Christina; Nej, du er et værre lille skravl i disse dag :-(
    Men om lidt er du frisk igen og så skal der syes :-)!!

    Kære Pi andrea; Tak- her er virkelig en sag, hvor det er processen jeg nyder :-)

    Kære Henriette; Jov, lige præcis! Og drømmer om det og tænker på det og ser det alle vehne :-)

    Kære Siffe; Jeg ville gerne så meget , men evnerne rækker ikke:-) Men overskriften har YngsteDatter lige ordnet for mig- hun er skrap til at den teknik :-)
    Den der trådholder ting , er en sag fra min ungdom-:-)

    Kære Polka; Ja, tænk om man bare kunne ring og sige at man trængte til en SYdag :-)

    Kære Sonnie; Jeg er helt bidt af langsomheden i det :-) Ja, det ville da være en fryd ! Og så der komme nogle og servere mad og drikke :-) Og kage :-)

    Kære Pernille på 1; Rigtig mange tak :-)

    Kære Karina; 1000 tak :-)

    SvarSlet
  19. JA! Gå efter det sjove! Det gør bare livet lettere... Jeg hepper!
    ;o)

    SvarSlet
  20. Sikke en herlig leg, du er i gang med. Hvor bliver de flotte!
    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  21. Kære Elisabeth; Ja- det er en glæde og en kæmpe fornøjelse :-)

    Kære Rina; Jeg takker for hep :-)

    Kære mette b; Ja- det er nemig lige det det er- en leg , Tak :-)

    SvarSlet
  22. Hvor er det bare smukt, sig til hvis du kommer til at mangle stoffer til det multifarvede.
    Knus.

    SvarSlet
  23. Fantastiskt fint kombinerade rutor...det ser mycket inspirerande ut.

    SvarSlet
  24. Kære Margith; Du er så sød ! Jeg havde også glædet mig til at købe lidt stoffer af dig, på blogtræffet....

    Kære Makiato; Mange tak :-)

    SvarSlet
  25. Hvor bliver det smukt, Miri.

    SvarSlet