lørdag den 25. september 2010

Skrøbelig

Min gamle bekendt, Angst,er begyndt at sende svage signaler. Sende små følere ud, om Han evt er velkommen...
Jeg ved godt, at usikkerhed og tvivl, magtesløshed og ensomhed, er tilstande Han ynder at slå sig ned i. Men Han er ikke velkommen!
Jeg vælger at fortsætte med Angstmedicin- bider min følelse af nederlag i mig, og glæder mig over at den findes.
Jeg svøber mig i glæder.
Tænder et lys og klapper mit stof og garn.
Bager en kage og glæder mig til at møde min 3 børn og sammen skal vi trave langs Amagerskyst og vinke over til mit HjertesLand-Sverige.

Jeg sender en tydlig besked tilbage til Angst- har for travlt, så du er ikke velkommen nu.

28 kommentarer:

  1. Søde Miri. Angsten er ikke velkommen. Du er et dejligt menneske. Nedelagsfølelsen kan du arbejde med. Det behøver ikke at være et nederlag, at du oplever at angsten kommer for tæt på dig. Det lyder til, at du kender din angst så godt, at du kan afvise den, inden den for foden indenfor i dit hovede og i din krop. Jeg håber inderligt for dig, at du tager livtag med nederlagsfølelsen og angsten.

    SvarSlet
  2. Kære Sidse- Tak. Jeg kender Angsten ALT for godt. Og jeg prøver og gør mit bedste..Det tror jeg ihvertilfælde :-)

    SvarSlet
  3. Kosteskabe anbefales. Se skidtet dybt i øjnene, og luk så døren. Ja, du ved, hvad jeg mener. Amager er dejligt, og det blir din lørdag da også:)

    SvarSlet
  4. I dag er det vidst dig, som har brug for et knus. Sender et til dig og tænker på, at du går tur på stranden i nærheden af hvor jeg bor...

    Håber du får en dejlig lørdag.

    KH
    Karina

    SvarSlet
  5. Kommer I i nærheden af Holmbladsgade, så hilsden lille søde og hendes forældre! knus og f..k hr. A. knus

    SvarSlet
  6. Åh, hvor jeg føler med dig....kender kun, alt for godt, Hr. Angst...har selv levet med ham i alt for mange år, men nu er jeg sluppet fri...ved ikke om du har læst mit indlæg om mig...her kan du få et lille indblik i mit forløb.

    Kan forstå du gør dit bedste, og så kan du ikke gøre mere...jeg lærte via terapi, netop, at blive i min angst...ikke flygte...se angsten i øjnene....tage kampen op...Det var hårdt, men det hjalp mig.

    Sender dig mine tanker!
    Betty

    SvarSlet
  7. Kære Miri
    Jeg er helt enig i, hvad Sidse skriver til dig. Jeg kan faktisk ikke sige det bedre ;-)
    Tillad dig selv at blive stærkere i dine nederlag. Og nederlag er i øvrigt relative. Man kan også se på dem som livslektier, der gør både stærker og klogere. Men selvom man bliver både stærkere og klogere, så er der bare tider og tidspunkter, hvor sårbarheden er stor. Og hvor angsten viser sig i horisonten. Du skal ikke vende hverken sårbarheden eller angsten ryggen. Du skal integrere begge dele i den, du er. Det er dig og det er unikt og smukt. At turde erkende, at det er sådan, man har det, acceptere og integrere. Ikke nemt, men ...

    Jeg sender dig varme tanker og et stort knus! Og så glæder jeg mig til næste lørdag, hvor vi skal til fernisering! :-)

    SvarSlet
  8. Jeg synes det er sejt, du tør se i øjnene og afvise.

    SvarSlet
  9. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige andet end jeg sender dig tanker herfra, og så kan jeg jo prøve at telepatere til den der angst at den skal se at skrubbe af :) hav en dejlig lørdag

    SvarSlet
  10. Kære Sifka; Jeg ved hvad du mener. Og ved også at min Lørdag ER dejlig :-) Tak.

    Kære Karina; Nej, hvor hyggeligt at du bor i nærheden :-) Tak- knus, selv over nettet, varmer :-)

    Kære Fru Wunderbar- tak, det er rart med knus :-)

    Kære Lavendel, de ville nok glo lidt, hvis jeg lige kom anstigende med en hilsen fra mormor :-) Fnis :-)

    Kære Betty; Jeg har faktisk ikke læst dit forløb.Det vil jeg råde bod på, det er altid spændende at høre andres erfaringer.
    Jeg takker inderligt for dine ord.

    Kære Megan, snøft- dine ord rører mig åbenbart ret så meget idag !
    Tak:-)
    Og jeg glæder mig SÅ meget til på Lørdag !!

    Tak Pernille, det siger jeg også til mig selv, men så er der en lille dum stemme der siger, ja men du får jo også hjælp af medicin...

    Kære Heidi; Kender meget godt til set, at man ikke ved hvad man skal sige..Vil bare lige bemærke at man har læst og forstået..
    Jeg takker dig :-)

    SvarSlet
  11. Søde Miri hvor er jeg trist på dine vegne, sender dig styrke.
    Kh.

    SvarSlet
  12. Du er sej og du kender signalerne, dermed kan du også bekæmpe dem. Hold fast og luk din dør når angsten banker på! Knus til dig.

    SvarSlet
  13. Jeg synes absolut ikke der er noget skrøbeligt ved, at du erkender at angsten er en del af dig, uanset medicin eller ej, tværtimod. Og når "den" banker på ser du den, afviser, og videre. Det er, at være stærk.
    God lørdag til dig og dine børn.

    SvarSlet
  14. Søde Miri! Et kæmpeknus herfra. Det er kun godt at du opfatter signalerne så du er opmærksom på hvad der skal gøres♥ Hyg dig med familien. KNUS

    SvarSlet
  15. Jag får en fölelse af längsel, når jeg läser dit indläg. Jeg vet ikke nöjagtigt efter hvad, men noget i den retning. Terapi med en dygig terapeut kan måske få ord på det?
    Ha' en hyggelig weekend!

    SvarSlet
  16. ...och jag vinkar tillbaka till dig från Sverige...*vinkevink*

    SvarSlet
  17. ....vil bare sende dig et kram. Du er en sej kvinde!

    SvarSlet
  18. Jeg er glad for, at du kan se selv de små signaler, for det gør dig i stand til at reagere, før det får vokset sig stort og uoverskueligt. Det kan aldrig være et nederlag at kende sig selv!

    Stort kram herfra!!

    SvarSlet
  19. Håber inderligt at den trælse herre lytter når du markerer dit territorium og siger bli væk! Pøj-pøj med at holde efterårsspøgelserne på afstand. KH Lisbeth

    SvarSlet
  20. Kære Mirri

    Håber du får ham sendt ud på en lang rejse langt borte. Sender dig varme tanker OG i dag i netto så jeg stof jeg tror er noget for dig patchwork pakker ;-) Til dit projekt. Hjælper dig GERNE med stof når jeg har fået pakket ud ;-)

    KH

    SvarSlet
  21. Her i Norge vet jeg vi har noe som heter Angstringen. De har lokale foreninger der folk kan møtes. Jeg vet om en dame som har hatt stort utbytte av dette. Og nå lurer jeg jo på om du har noe slikt nettverk å støtte deg på, noen som også sliter med å holde denne Angstfyren fra livet.

    http://www.angstringen.no/

    Lykke til med deg.

    SvarSlet
  22. hej Miri

    Det gør mig ondt at høre om din angst- har ham også inde på livet -men prøver at så godt jeg kan at holde ham fra døren - lige som du jo også forsøger ..... Jeg håber så inderligt at han forsvinder uden at komme ind..
    knus og tanker tanker

    SvarSlet
  23. Bare alle de varme tanker og knus der bliver sendt kunne veksles til en angst-forskrækker. Måske kan de? Prøv.

    Også varme tanker fra mig. Pas på dig.

    SvarSlet
  24. Kære Miri, du skriver så smukt om din kamp med angsten.
    Ha' en rigtig dejlig søndag.

    SvarSlet
  25. Kære Margith; Tak- jeg havde en dejlig dag og aften :-)

    Kære Oline, Tak :-) Og du har ret , jeg kender signalerne og er blevet meget bedre til at reagere på dem- og det er en stor fordel for mig.

    Kære Sonnie; Nej, det har du vel egentlig ret i..Tak for at vende det til en styrke :-)

    Kære Tina; Tænk jeg har fået et knus heelt fra Israel - tak :-)
    Og vi havde n rigtig dejlig Lørdag- jeg er så heldig med de 3 unge mennesker.

    Kære samtaler; Flere gange i mit angstforløb, har jeg haft samtaler med diverse behandlere og det har været fint nok. Tror jeg kan klare det selv nu. Føler ikke behov for en teapeut pt. Tak for dine ord :-)

    Kære Ruta Ett; :-)

    Kære Julia; Tak. Det er godt med knus og klap på skulderen :-)

    Kære Polka; Håber nemlig ved at opfange de små signaler, at jeg kan ændre på mit liv i sådan en grad at Angst ikke flytter ind igen. Tak :-)


    Kære Lisbeth; Det håber jeg også ! Og jeg er nød til at tro på det ! Tak :-)

    Kære Tusindfryd- jeg håber sørme også han rejser til Mars ! Du er sød :-)

    Kære Hege; Tak for dine ord. Jeg har været i et Angstnetværk, men det er slut.
    Er rigtig glad for dine ord- det skal du vide :-)

    Kære Marianne, Det gør mig ondt..Jeg ved jo hvilken krævende udyr han er ! Jeg har godt nok haft mine kampe og fået revet mængder af liv itu.
    Tak for dine ord, som jeg er glad for:-)

    Kære Eva; De mange ord varmer inderligt og dybt. De giver et håb.
    De betyder uendeligt meget !
    Tak :-)

    Kære Madame; Afstanden til Angsten har gjort det lettere at skrive om det. Tak :-) Og jeg håber din Søndag bliver dejlig.

    SvarSlet
  26. Tak for du er så åben omkring det. At du deler. Og man ikke er alene.
    Stort, stort varmt knus!
    :-)

    SvarSlet
  27. Kære Lotte; selv tak:-) Og , jeg synes altså man ofte er alene..Man- rettere jeg.

    SvarSlet