torsdag den 9. september 2010

På en blæsende Torsdag

At være tilstede i sit eget liv, kan i perioder være svært.
Når jeg føler. jeg heller vil noget andet, end det jeg gør, så er det på tide at stoppe op og få lagt energien anderledes.

Jeg har for søren da, kun dette liv een gang!
Det gode ved at blive ældre, er bla , at jeg er blevet bedre til at lytte til mine egne signaler.
Og de råber altså højt, at jeg af en eller anden grund, stresser for meget rundt.
At fremtiden er så uvis fordi bolig og læreplads mangler, gør det ikke lettere..
Men - fremtiden er ALTID uvis.
Vi ved ikke , hvad den bringer. Vi kan planlægge og drømme, men vi ved bestemt ikke om det bliver sådan.
Vi har kun nuet.
Så , det skal altså være godt !

( Billedet er fra Mit SjælsSlot i Sverige. Som nu ikke er mit mere..På det fysiske plan. Men i mit hjerte er det MIT - altid..)

18 kommentarer:

  1. Dejlige ord Miri. Kan forestille mig den svenske skov, med denne massive fred og massive blæst på samme tid. Du er igang i dit liv. Du kigger i spejlet og handler på dine reflektioner. Du er god til dit liv lige nu. Tak for dine ord!

    SvarSlet
  2. At ville noget med sit liv, og noget godt, er en livsbekræftende indstilling at ha´, synes jeg. At ønsker og behov ikke altid finder sit match, er en anden sagen. Så kan man populært sige, at "posen" skal rystes, og udfaldet dér bringer dig i en retning, du ikke først have tænkt dig, men som kan være endnu bedre for dig.
    Med andre ord, det er nok meget godt at fundere lidt eller en hel del over havde det er man render og laver og hvad man får ud af livet.
    god blæsende torsdag til dig, stine:)

    SvarSlet
  3. På denne solrige og blæsende torsdag er det godt at huske sig selv på, at fremtiden er uvis og at vi skal nyde det vi har - både lige nu og det vi har i hjertet :)

    God dag til dig, klem fra
    mette

    SvarSlet
  4. Kære Sidse: OG TAK for dine ord :-)

    Kære Stine; At ryste posen- et fedt udtryk ! Og mange tak for dine ord :-)

    Kære mette b, nemlig :-) Og mange tak for dine ord.

    SvarSlet
  5. Det var smukt at læse, Miri, og du har jo ret - kun nuet ved vi noget om. Jeg håber, du snart får klarhed over, hvor I skal bo, og at du får en læreplads. Varme klem!

    SvarSlet
  6. Det er nemlig helt rigtigt Mimi.
    Man skal huske at være god ved sig selv, for når man er det kan man også være god overfor andre.

    SvarSlet
  7. Kære Madame; Og nuet kan være svært at gribe ! Ofte er vi hele tiden på vej ..
    Tak :-)

    Kære Jeannet; At være god ved sig selv. Det har du ret i. Vi skal passe godt og omsorgsfuldt på os selv :-)

    SvarSlet
  8. Sikke et billede, det ser smukt ud det sted.
    Kloge og smukke ord.
    - håber snart du finder løsning på jeres boligmangel og job. Det må også være møg irriterende at have hængende over hovedet.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  9. Kæreste Sonnie; 1000 tak for dine ord- og JA, det er møg irriterende ! :-)

    SvarSlet
  10. Jeg synes jeg kender det, og det er ikke let når det sådan strammer til; så kan det godt føles som om der er lagt lidt rigelig vægt ens skuldre. Jeg håber det med bolig og praktikplads snart falder på plads og ikke skal forstyrre dig mere, og at der findes veje til det du hellere vil end det du gør lige nu, Miri. Hav en dejlig dag i dag ;-).

    SvarSlet
  11. Vise ord som jeg vil tage til mig lige her og NU :-) Vi ved det jo egentlig godt, men glemmer det igen fordi alting forgår med 100 km i timen.

    Jeg krydser fingre for bolig og læreplads....

    Kh. Mette

    SvarSlet
  12. Kære Janne; De følelser er nok noget vi alle har prøvet...Jeg er meget glad for dine ord :-)

    Kære Mette; Ja, vi ved det jo godt! Til hudløshed:-) Men vi glemmer det åbenbart hele tiden.
    Tak for dine krydsede fingre :-)

    SvarSlet
  13. At gribe dagen er også et smukt udtryk.
    Tak for at du deler dine overvejelser over livet.

    SvarSlet
  14. Det er en stressfaktor at have så store ting som læreplads og ikke mindst bolig som ukendte faktorer i ens liv. Mon ikke der kommer mere ro på, når bare én af tingene kommer på plads?

    Hvilken læreplads/bolig søger du? Måske nogen herinde kender nogen, der kender nogen ... Man må bruge sine netværk, har jeg lært ;-)

    Kram!

    SvarSlet
  15. Du sætter som altid tanker igang...er man egentlig der, hvor man har lyst til at være
    ( fysisk - psykisk - sjæleligt)??? Beundrer din evne til at sætte ord, på det svære liv.

    Knus og tanker fra Camilla

    SvarSlet
  16. NEJ Miri er du nu også nødt til at finde ny bolig? jeg forstår godt at du stresser.
    Livet er uvis og der er mange udfordringer - det er barsk når det er for meget op af bakke, men du er god til at mærke /finde nuet.
    Dit sjæleslot er så lang væk og så alligevel tæt på. Jeg kan næsten mærke duften af skoven, hørår du er vandet og mærke duften. Jeg elsker når du sætter billeder fra stedet her på bloggen. Jeg håber der snart kommer en løsning.
    Stort knus

    SvarSlet
  17. Og som regel kommer der en løsning på det, man går og bekrymre sig om.. Og ja nuet er det enste vi har og det skal vi lære og nyde og du er på rette vej kære Miri.

    SvarSlet
  18. Kære Eva; Jeg er nød til at dele :-)

    Kære Polka; Tak for din omsorg. Helle fra En fugl i hånden (som har rigtig mange læsere) har haft et indlæg om mine problemer, men der kom kun en enkelt henvendelse.
    Men jeg var så taknemmelig for hendes hjælp.
    Og er så taknemmelig for dine ord :-)

    Kære Camilla; Jeg er meget glad for du siger det, for jeg synes ofte det er meget svært at sætte ord på ! Men det er så lykkedes denne gang :-)

    Kære Lis; Mange tak for dine ord . Og for dit knus :-)

    Kære Mette Lykke; Ja, en eller form for løsning eller nødløsning må og skal der jo nok komme. Og tak for dine søde ord :-)

    SvarSlet