onsdag den 22. september 2010

Gentagelser

I flere år har jeg læst og levet med Sarah Ban Breatnach´s Naturlig overflod.
I perioder meget intensivt og i andre ganske overfladisk.
Men den er der. Bogen. Ideen.
Så jeg har jo læst teksten fra den 21.September, mange gange.
Men i går, da jeg læste i den igen, fik jeg virkelig en aha oplevelse.
Spiraler og cirkler. Gentagelser.
Ofte har jeg følt mit liv gik eet skridt frem og to tilbage, men i går kunne jeg se det hele på en ny og anderledes måde.
"... vejen er en spiral. Vi går opad, men det foregår i cirkler. Hver gang vi når rundt, bliver udsynet en smule større ".
For mig giver det mening. Jeg tror, jeg er tilbage i det gamle, men i virkeligheden møder jeg det igen, men på en helt anden bane. Ikke linært, men cirkulært.
"Det er vores stræben efter at være autentisk, der gør udslaget, ikke slutresultatet. Når du tror, du er nået frem, går det op for dig, at du er nået hele den lange vej blot for at gøre dig klar til at begynde igen."
Giver mening.
Aha mening. For mig. På en helt ny og anderledes måde, end da jeg mødte teksten den 21.September 2009.
Alle citater er fra Naturlig overflod.

12 kommentarer:

  1. Jeg er også meget glad for Sarah Ban Breatnach´s 'Naturlig overflod', Miri, og dine ord giver vældig god mening for mig.

    SvarSlet
  2. Kære Madame; Det er jeg glad for. Var faktisk i tvivl om min tekst overhovedet kunne fortælle noget til andre. Om min oplevelse blev gjort forståelig.

    SvarSlet
  3. Jojo...helt forståeligt og du SER det !! hep :)

    SvarSlet
  4. ;) Ja dette er sanne ord..:)
    Sarah Ban Bretnacht er en meget klok dame.. Og jammen så blir vi litt klokere vi og;)

    Ha hen fin dag

    SvarSlet
  5. Kære Elisbeth; Ja- hun er god til at formidle en viden, jeg tror vi alle bærer i os, vi skal bare finde frem til dn og det hjælper hun os med :-)

    SvarSlet
  6. Spiraler, lige netop, Miri - de vågne ser spiraler :-D. Det er en aha-oplevelse der vil noget!
    (http://jannessted.blogspot.com/2009/04/spiraler-eller-morgenmad.html)

    SvarSlet
  7. Kæreste Janne; Jeg var inde og læse på din gamle blog,http://jannessted.blogspot.com/2009/04/spiraler-eller-morgenmad.html- og TAK for at fortælle mig det. Mange tak :-)

    SvarSlet
  8. Kære Miri, jeg læser også i Naturlig Overflod hver dag - ved min stille morgen-kaff' læser jeg med glæde teksten for hver dag. Og selvom jeg læste den for et år siden også, oplever jeg også tit, at jeg forstår det på en helt anden måde denne gang. Men det er vel fordi, vi vokser som mennesker - det er gode tegn, selvom vi føler, at nu er vi endelig nået så langt, og så ryger vi lidt ned igen....må hive os derop igen, hvor vi lige var nået. Giver det overhovedet nogen mening. Ævl Gitte.....Nå men jeg forstod i hvert fald godt, hvad du skrev. hihi. Knus

    SvarSlet
  9. Søde Gitte, bestemt ikke ævl ! Jeg forstår også godt, hvad du skriver :-)

    SvarSlet
  10. Endnu et guld-indlæg...man skulle tro vi befandt os i samme tanke-sfære...Lidt uhyggeligt,- men dejligt - aha agtigt - at andre tænker som en selv. Føler også mit liv eller min livs-udvikling foregår i spiraler...ligenu vist desværre tilbage ved et tilbagevendende emne...

    Hav en god aften - Camilla

    SvarSlet
  11. Kære Camilla; Jeg synes det er rart at tænke på, at vi er flere, der arbejder med disse ting. Og disse tilbagevendende emner...De kan altså trække tænder ud !
    Tak for dine ord :-)

    SvarSlet