tirsdag den 21. september 2010

Der er altid plads til een til

Som så ofte før, måtte madplaner ændres.
Vi blev 2 ekstra om bordet og det rakte gårdagens rester ikke til.
Så er det jo godt, at moderens samlergen havde foråd til at koge en Broccolisuppe.
Og at køleskabet bød på en koldhævet dej.Ok. Indrømmet, jeg følte mig MEGET overskudsagtig :-)
Broccolisuppe ala i går; Broccoli, kartofler, løg, hvidløg, lidt selleri, hønseboullion, chili, salt og peber og frisk revet muskatnød. Blendes og røres med en god sjat piskefløde. Purløg klippes gavmildt hen over hele den grønne herlighed.

16 kommentarer:

  1. Nøj... hvor lyder det lækkert. Jeg kan ikke forstå, at du ikke bor tæt på mig, så ville jeg nok komme dumpende i utide, og nogen gange også i tide, til at være sikker på at blive budt.. Det er overskudsagtigt i den grad bøjning, som er af den gode slags.

    SvarSlet
  2. Kæreste Sidse, sjovt du nævner det..Har her på det sidste også undret mig over at du ikke lige bor her om hjørnet :-)

    Kære Pernille; Det smagte faktisk også ganske dejligt :-)

    SvarSlet
  3. Mmmmmmm - den suppe må jeg prøve! :)

    SvarSlet
  4. Kære Marie; Kast dig bare ud idet :-)

    SvarSlet
  5. Trylle, trylle, mor har det hele, i hvert fald fantasi.
    Det ser drøn lækkert ud.

    SvarSlet
  6. Den lyder rigtig dejlig den suppe den må da bare prøves

    SvarSlet
  7. hejsa

    uhm lækker suppe hører virkelig til mine favoritter :) og så med hjemmebagt brød - :) og så var vejret jo lige til suppe i går :)
    kh

    SvarSlet
  8. det er bare skønt at kunne stå og tage imod gæster med den store "mad-favn" åbe:)
    Det ser super lækkert ud
    stine:)

    SvarSlet
  9. Kære Sonnie- hi hi, ja-DT har hun :-)

    Kære Pernille på 1; Den er også blød og lækker md en kant af chili :-)

    Kære Marianne; Ja- vi går virkelig suppetiden i møde:)

    SvarSlet
  10. Kære Stine; Helt bestemt :-) Kan lige så godt tage det med godt humør, når jg aldrig rigtig ved, hvem der spisr med :-)

    SvarSlet
  11. Det lyder som det dejligste måltid! Ja, vi har vel altid lidt på lager til et par uventede gæster :-)

    SvarSlet
  12. Skønt at samlergenet kan bruges og ikke altid skal følges af lettere hævede øjenbryn ;-)

    Det ser lækkert ud!

    SvarSlet
  13. Det lyder både lækkert og hyggeligt, Miri. Jeg er helt sikker på, at alle føler sig velkomne hos dig.
    Og lidt har man vel altid, som kan blive til noget spiseligt...

    SvarSlet
  14. Mmm... det ser bare lækkert og meget overskudsagtigt ud:)

    SvarSlet
  15. Kære Madame; Vi har jo eftrhånden rfaringen til at have et lill lager :-)

    Kære Polka; Jeps :-) Og med hensyn til løftede øjenbryn så slap jeg for dem, da manden blev til ex :-)

    Kære Anne; tak :-) Dét er jo det , der så dejligt ved foråd og lager :-)

    Kære Mette; Tak :-) Hi hi :)

    SvarSlet