tirsdag den 24. august 2010

Tungen lige i munden

Må indrømme , at jeg skal holde fokus på glæden i disse tider.
Alt for meget omkring mig usikkert.
Og det gør mig noget tyndhudet.
Så fokus er på nydelsen, glæden.
At der er så meget kaos omkring mig, gør at jeg føler mig en smule magteløs og det er en rigtig øv tilstand for mig!
Jeg hader at føle mig magteløs! Jeg er et handlings menneske, men når magtesløsheden bider i mig, føler jeg mig en anelse handlings lammet.

Så jeg glædes over, jeg blæste hjem i tørvejr.
Jeg glædes over de fede stykker laks, der venter i mit køleskab.
Jeg glædes over al den snak og larm, der om en god times tid, vil fylde mit køkken, når døtrene kommer hjem fra arbejde.
Og jeg glæder mig over (alle) mine patchwork projekter, der ligger og venter på mig i stuen.


15 kommentarer:

  1. Det er godt du kan glædes over de små ting. Fed laks er da f.eks helt fantastisk ;) Håber der snart kommer styr på kaoset, og den perfekte praktikplads indfinder sig!

    SvarSlet
  2. Hvor er jeg glad for, at du trods alt kan glædes midt i kaos...:-))
    Kan heller ikke lade været med at glæde mig over synet af dit patchwork-fad...

    Kram fra Camilla

    SvarSlet
  3. Kære Julia; Jeg er også sindsyg taknemmelig over den evne ! Ellers kunne jeg da lige så godt sætte mig i et hjørne og være sur !

    Kære Camilla; Faktisk synes jeg nogle gange , at jeg måske er lidt lalleglad...Men på den anden side, så løser tingene sig jo heller ikke,hvis jeg var trist.
    :-)

    SvarSlet
  4. Det er skønt at læse, at du er god til at glæde dig over de små ting. Når det kommer til stykket er det jo de små ting der betyder noget.

    Rigtig hyggelig aften.

    SvarSlet
  5. Og jeg glædes over, at du, på de ting der betyder noget for mig, er rig.
    Jeg ville ønske jeg havde en magisk pind, der tryllede penge til at blive i din bolig og en god læreplads frem, i stedet for vil jeg sende dig et knus :-)

    SvarSlet
  6. Hejsa. Det lyder virkelig som om du har dit at tænke på og tumle med! Jeg sender gode tanker, men synes du gør det flot: Tænker positivt. Er taknemmelig for det du har!

    Håber du får en god aften med glade stemmer og god laks! :-)

    SvarSlet
  7. Kære Sonnie, Dét er de små ting, der betyder meget!- men de store ting skal helst også være i orden :-)

    Kære Lene; Hvor er du dog bare sød og Jeg er dybt taknemmelig for dit knus :-)

    kære Megan; mange mange tak :-) Og laksen var herre god :-)

    SvarSlet
  8. Hvis du stadig mangler lidt positivt, så kig bare på din egen blog. Den bliver man nemlig glad af at læse.
    Jeg håber så meget for dig, at det hele lige flasker sig.

    God aften med pigerne og patchwork og positive tanker.

    SvarSlet
  9. Ih...hvor er tingene kludrede og utilstrækkelige. Når fremtiden sker på vaklende stylter og fornemmelsen for ro trænges... Men Miri. Du får ufatteligt meget ud af lidt. Du ser gode ting i nærmest ingenting. Ikke at det ikke er noget, men det kræver sit øje at kunne øjne..(C: Og det kan du klare. Rigtigt godt..(C:
    Koden ved jeg ikke rigtigt om den er noget, men måske kender du betydningen! andsts..

    SvarSlet
  10. Kære Eva; Tak- jeg er rigtig glad for at min blog kan formidle noget glæde :-)

    Kære Sidse; Nemlig ! Ren kludder ! :-) Og tak :-)
    Koden siger mig, at det nok skal komme..

    SvarSlet
  11. Det er godt at du kan finde ting der glæder dig... :o)
    Laks er uhmm...og larm af dejlige unger er ahhh...og sygrejet er mums filibaba... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  12. Godmorgen, Miri, jeg bliver så glad når jeg kigger ind til dig her på din blog - når jeg ser, hvordan du i få ord fortæller om tanker og følelser ...
    Klem og en dejlig dag til dig!

    SvarSlet
  13. Du er nok henad som jeg, glad over det meste och selv det lille, og husk nu: på en eller anden måde kommer der altid en lösning. Lösningen kan väre noget som du slet ikke har tänkt på eller noget som du til og med har forkastet först, men en lösning kommer altid. Lad tiden arbejde, plejer jeg at sige: underforstået at så kan vi lave det sjove imens!
    Alt godt og knus.

    SvarSlet
  14. Kære Pi andrea; Jeg elsker også det ord- mums filibaba :-)

    Kære Madame; Det er jeg rigtig glad for at høre ! Mange tak :-)

    Kære Samtaler; Det er jo kloge ord, du der skriver til mig. Jeg takker :-)

    SvarSlet
  15. Åh ja det er vigtigt med fokus på glæderne .... det kan være et pejlepunkt i svære tider ....

    KH Siffe

    SvarSlet