mandag den 23. august 2010

Taknemmelighed

Min datter siger, at der skal ikke meget til, før jeg bliver glad.
Og det tager jeg som et kompliment :-)
Glæderne er ofte små ting- som f.eks Mosekones bryg over cykelstien i morges.
Eller den rest af gårsdagens salat, der ventede på mig, da jeg kom hjem- grillet Halloumi er altså godt !
Glæden er også min beslutning om IKKE at søge efter elevplads eller bolig i dag.
Forventningens glæde er bestemt heller ikke dårlig at have;
- filmen, der skal ses for første gang i aften. Og ja- jeg er en af de få mennesker , der ikke fik set den i biffen med 3D og hele pivtøjet.
Og glæden er også de bolde , der venter på jeg får fundet farver og stoffer frem og får dem syet.
Tror I , at en vordende moder, vil blive glad for en sådan lille patchwork bold? eller vil hun heller ha et par små strikkede sokker ?
Der er 3 gravide i min klasse !






15 kommentarer:

  1. Så mange glæder der er på sådan en regnvejrsvåd mandag.
    En patchworkbold er da den sødeste gave til en lille baby - putter du klokker indeni?
    Dit indlæg gjorde mig glad:)
    Også dit william Blake-digt fra forleden.
    Knus Puk

    SvarSlet
  2. Både bold og sokker er en rigtig sød gave. Det er dejligt at nogen har lyst til at dele ud af deres glæde.

    God film-hygge.

    SvarSlet
  3. Sådan en lille bold vil hun da elske! Og også med en lille klokke i :)

    Du er enestående til at se de dejlige og lyse sider!

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  4. Rigtig god fornøjelse med filmen i aften! Jeg synes også, du er god til at se de lyse sider, Miri :-)

    SvarSlet
  5. Kære Miri. Du har spredt liv på min blog. Det er dejligt, når du kommer med kommentarer, eller bare et "hej". Og så er du rigtig god til de små ting, at glædes over dem.. Blev ved med det. Og hvor sød en lille gave til en mor. Og hendes nye, engang..

    SvarSlet
  6. Kære Puk; Dejligt du blev lidt glad :-) Da regne ramte mit vindue blev jeg trist..Måske virkeligheden- den usikre- sprang på mig..Men da jeg fandt stoffer og bjælder- så blev jeg glad igen :-)

    Kære Eva; Jeg elsker at give gaver :-)

    Kære mette b; Tak Mette- jeg vil se de lyse sider og heldigvis falder det mig nemt :-)

    Kære Madame; Tak , søde madame. Jeg glæder mig til filmen, som jeg kun har hørt meget godt om.

    Kære Sidse; Og du spreder glæde i mig, hver eneste gang, du skriver en kommentar !- task :-)

    SvarSlet
  7. Sødt kompliment fra din datter. Og hvilken gave at kunne glædes let!

    Jeg har nu heller ikke set Avatar en nu, men vi har den på DVD og haft den i vel ca 3 mdr (men dem har været væk næsten lige så længe...).
    God fornøjelse med film og håndarbejde :0)

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Taknemmelighed er godt og vigtigt at huske på. Der er så meget at være taknemmelig over! ;-)

    Ha' en fin aften!

    SvarSlet
  10. God fornøjelse med filmen, jeg er spændt på at høre hvad du mener om den?
    Rigtig dejlig mandag aften.

    SvarSlet
  11. Det er en fantastisk flot film, så glæd dig bare *S* Desuden er jeg en af dem, der synes at 3D er opreklameret - de briller irriterer bare!
    Jeg elsker billedet af kagen fra igår! Kærligst

    SvarSlet
  12. Kære Septemberliv, Tænk, jeg troede ALLE havde set den film :-)

    Kære Megan; Du har ret- der er meget at glædes over. I svære tider, så man måske bare gøre sig lidt mere umage :-)

    Kære Oline; Omstændigheder gjorde jeg ikke fik den set i går- så vender tillbage :-)


    Kære Rina; Jeg glæder mig også ! Jeg så UP i 3D og skulle da liige vænne mig... Blev faktisk noget rund forvirret :-)
    Tak :-)

    SvarSlet
  13. Skønt med en bold i glade farver, som du har valgt. Den "holder" også længere...
    Jeg håber at du finder en elevplads inden længe
    Stine:)

    SvarSlet
  14. Kære Stine; Du har ret- en bold holder længere :-)
    Tak, jeg håber det også, men der er stor mangel på elevpladser..

    SvarSlet
  15. De er da bare nuser søde, de bolde! Og du er da bare en lille lyse spreder, at tænke sig at få sådan en fin bold, bare fordi man er gravid. Ja, og så fordi man går i klasse med dig, sæføli!

    SvarSlet