onsdag den 18. august 2010

Dette er ikke reklame -

- men en anbefaling.
At gøre reklame for et produkt, så får man vel penge for det.
Jeg får ingen penge, så jeg "nøjes" med at anbefale jer at lave en meget enkel, sund og velsmagende kålsalat.
Men den bliver jo ikke bedre end de råvarer, den er lavet af, så derfor;
Et savojkål- snittes i supertynde strimler-
Maldon salt
Frisk kværnet sort peber
Lidt tidselolie
og lidt eddike

Enkelt og dog så lækkert !Husk at variere din kost- det vil også sige, brug forskellige olier, forskellige kålarter osv.

16 kommentarer:

  1. Uhm, lyder lige som noget for mig! Elsker kål og elsker Meyers produkter. De bliver altid hamstret i stor stil, når vi er hjemme i Danmark :-)

    SvarSlet
  2. Kære Ulla; Jeg elsker også hans æbleeddike :-)
    Kål er lige mig- alle slags !
    Kan godt forstå du må hamstre :-)

    SvarSlet
  3. Det minder mig lige om en opskrift jeg fik på et asylcenter af en juloslav. Fintsnittet hvidkål olie salt og peber, superlækkert og kan holde sig flere dage i køleskabet.
    Tidselolie har jeg ikke prøvet, det må jeg.

    SvarSlet
  4. Åh, Meyers kirsebæreddike. Den kan løfte en salat til uanede højder. Tak for din fine opskrift :)

    SvarSlet
  5. Har ikke hørt om disse produktene til Meyer,jeg. Kanskje de kun selges i Danmark?

    Fortsatt fin dag til deg
    Klem Tove

    SvarSlet
  6. Jeg har altid gået en stor bue udenom tidselolie, jeg ved ikke hvorfor, jeg aner ikke hvordan det smager, men har aldrig turde købe det. NU prøver jeg det.
    God aften

    SvarSlet
  7. Kære Margith; Ja- den er helt simpel jeg laver også en med hvidkål og persille- mums :-)

    kære Lene; og smuk er den også :-)

    Kære mette b, ja- det var ordet- den LØFTER salaten :-)

    Kære Tove; Det ved jeg faktisk ikke ..

    Kære Sonnie; du skal prøve den. Den er mild og dog speciel..Bare husk det ikke må opvarmes.

    SvarSlet
  8. Øj.. Miri. Bliver igen mindet om, at der skal spises ordentligt, for at leve ordentligt. Der mangler jeg lige noget disciplin i vanen. Lyder ualmindeligt lækkert..

    SvarSlet
  9. Tak Mirri Jeg elsker kål. Især hvidkål tyndt snittet på panden i ganske lidt olie så et skvæt eddike og masser af groft kværnet peber og lidt salt MUMS ;-)

    SvarSlet
  10. Kære Sidse; Er glad for at kunne hjælpe :-)

    Kære Tusindfryd, dét lyder også ret godt :-) Sjovt som sort peber klæder kål.

    SvarSlet
  11. Uhm, hvor det lækkert - tak for anbefalingen, Miri! Har tidselolie en speciel smag?

    SvarSlet
  12. Mums mums hvor lækkert. I går fik jeg en meget lækker kikærtesuppe, med et drys af frisk persille. Igen en ret som min mand skal have æren for. Han er bare god til det med mad. Og det er du også!
    Stine:)

    SvarSlet
  13. Jeg elsker også kål og bliver så imponeret over hvor meget glæde man kan have af et simpelt billig økologisk dyrket feks. hvidkål. Heldigvis deler min familie den glæde så jeg har frie hænder med at eksperimenterne :-)

    SvarSlet
  14. Kære Madame; Ja, den har en speciel smag, men den er mild. Kan faktisk ikke rigtig beskrive den.. :-)Det er ikke en dyr olie, så prøv den !

    Kære Stine; Tak :-) Jeg ville gerne prøve at spise hos jer :-) Elsker at spise hos og sammen med mennesker, der går op i mad !

    Kære Lis; Det er skønt at høre om endnu en kål elskende familie :-)

    SvarSlet