søndag den 1. august 2010

Det smitter !!!

Som I ved, er jeg jo blevet bidt af Sy Over Pap Patchwork...
Og det smitter !ÆldsteDatter blev først ramt !

Silke, i juvel farver og små bitte firkanter.
Hun planlægger, det skal pryde vores klaverskammel.
Vi har ikke klaver mere, men skamlen beholdt vi.
ÆldsteDatter har rigtig gode forudsætninger for at blive bidt. Hun har en sikker farvesans og en ro og tålmodighed, jeg beundrer meget. Hun er kvinden , jeg kommer til, når garnet går i knude. Der findes ikke det rod, hun ikke kan ordne.
YngsteDatter ejer ikke tålmodighedens gave og havde derfor kun overbærenhed over for StoreSøster og Moder....Men haps ! blev hun bidt ; Først de stor armbevægelser og symaskinen.
(Jeg er vild med den løber ! )
Og nu sidder hun smilende og syr de fineste små firkanter;

Hun er smittet !

19 kommentarer:

  1. Så tør man jo næsten ikke skrive en hilsen...

    Fine håndarbejder :)

    SvarSlet
  2. Lækre sager!
    Lige netop her, må det være skønt at have et par døtre at smitte. Tror ikke jeg får mine drenge til at hoppe på den :)

    SvarSlet
  3. Hvor lyder det bare hyggeligt at du kan sy med dine piger!!!
    Rose har kastet sig ud i sit første patchwork projekt, men hun holdt ikke koncentrationen længe (nu er hun altså også kun 6 år).
    Og sikke flotte ting i får lavet!!!
    Nå tilbage til symaskinen med mig, jeg har TRAVLT

    SvarSlet
  4. Hvor er det fint. Både håndarbejderne, og at i kan hygge jer sammen om det :-)

    SvarSlet
  5. Wauw! Hvor er det nogle smukke ting de har lavet...det er en gave at have den slags evner. Det kan give så mange vidunderlige stunder hele livet igennem.

    - og de har det bestemt ikke fra fremmede... ;))

    SvarSlet
  6. Hvor fedt... så dejligt at de er "smittet" og I nu kan dele - og lave de smukkeste ting.

    SvarSlet
  7. Kære mette b; jeg tror det er sikkert nok :-)

    Kære Jeanette; Tak- jeg er også ret stolt :-)
    De har ellers ikke været til at smitte med noget som helst før :-)

    Kære Gaia; Jeg synes hende Rose er sej !!
    Glæder mig til at se, hvad du har så travlt med :-)

    Kære karina; Det er så dejligt at dele noget man elsker med nogle man elsker :-)

    Kære Ulla V; ja- er de ikke dygtig - moderen er stolt :-) Og glad over at se og mærke deres glæde :-)

    Kære unikarina; Ja ! Jeg håber virkelig "sygdomen" bliver kronisk :-)

    SvarSlet
  8. det er ikke det værste at blive smittet med. Det forsvinder ikke lige.... God sy-lyst. kærlig hilsen Mette

    SvarSlet
  9. Hvor er det dog smukt, Miri!
    Jeg elsker patchwork, men ville aldrig have tålmodighed til at lave sådan noget.

    SvarSlet
  10. En skøn bacille at blive smittet med. Hvor er det fine ting, I laver, - alle tre!

    SvarSlet
  11. Hvor er den vildt fed den løber.

    SvarSlet
  12. Kære Mette; nej, det er ikke den værste "sygdom" :-)

    Kære Madame; Det skal du ikke sige ! Tænk på, at YngsteDatter sagde præcis dét :-)
    Kom du bare forbi og bliv smittet :-)

    Kære Eva, Jeg takker på de unge kvinders vegne :-)

    Kære Sonnie; Nemlig !! :-)

    SvarSlet
  13. Sikke fine arbejder i tre får lavet. Mit ferie håndarbejde var også firkanter på pap, påbegyndt da Emilie var lille! Ingen hastværk her :-)

    SvarSlet
  14. Kære Søslerier; Yes ! Og tak :-)

    Kære Margith; Hastværk er lastværk - :-)

    SvarSlet
  15. Sådan en virus ville da være velkommen her på matriklen, jeg gad godt blive smittet :-)

    SvarSlet
  16. Kære Lene; hvordan mon jeg kan hjælpe...? :-)

    SvarSlet
  17. Jeg bliver helt inspireret af din flotte blog og særligt dit patchwork. Jeg har selv gang i et evighedsprojekt - det har ligget stille i et par år, men måske skal det frem i lyset og faktisk er det næsten færdigt....

    SvarSlet
  18. Kære Fluesvampen; 1000 tak :-) Frem med dit evighedsprojekt !

    SvarSlet