søndag den 29. august 2010

Aftensmad på en Lørdag

ÆldsteDatter og jeg var alene hjemme i går.
Vi havde haft travlt, så aftensmad var ikke noget, vi havde tænkt så meget over- hvilket vi ellers plejer. Vi elsker mad i dette hus !
YngsteDatter skulle til grillfest og havde taget en halv Halloumi, så vi måtte heller få spist resten..
Hvad kunne køleskabet ellers friste med ?
De første Danske Discovery æbler- selvfølgelig !
Halloumi, discovery, broccoli, løg, mynte, persille, purløg, lidt quinoa, græskarkerner og lidt rød peber for at få lidt farver.
Der til en enkelt bolle bagt af FuldkornsØlandshvede og 5 kornsFlager.
Et glas vin og dejligt selskab- ikke dårligt :-)

5 kornsflagerne fra Kornkammeret vil jeg forresten anbefale. De hedder vist 5-gryn. De er gode , meget gode i brød. De fem korn er så havre, hvede, rug, byg og spelt. En god måde at få tilført lidt flere kornsorter i sit brød.

14 kommentarer:

  1. Jeg er fuld af beundring over at I sådan lige får kreeret et lækkert aftensmåltid. 5kornblandingen lyder spændende. Ha en god søndag :-)

    SvarSlet
  2. Mums. Det ser lækkert ud.

    SvarSlet
  3. Hvor ser det dejligt sundt ud. Jeg har ikke prøvet den der fisk jeg ikke kan huske navnet på :-)

    SvarSlet
  4. Uhm, lækker mad og dejligt selskab. Jeg må prøve kornet du fortæller om - her i huset er det mest husbond, der bager, men han er rigtig god til det :)

    SvarSlet
  5. Uhmmmm som det ser lækkert ud, Miri, jeg ville ha' elsket at sidde med ved dit bord, skøn salat, vino og godt selskab, hvad mere kan man ønske sig.

    Ha en dejlig søndag...

    SvarSlet
  6. Det lyder lækkert! Tippet med kornblandingen tager jeg til mig, det er godt at få nye muligheder ;-).

    SvarSlet
  7. Lækkert lækkert - der ville jeg da gerne bo ;-) ... men hva pokker er Haloummi???

    KH Siffe fra langt ude på landet ;-)

    SvarSlet
  8. Kære Lene; Må indrømme, at vi(jeg) ofte laver mad sådan..Er ikke så god til at planlægge :-)

    Kære Eva; Tak :-)

    Kære Margith; Sundt, det er det,men det vigtigste er at smagen er i top :-) Fisk ? Er det hallomiosten ? :-)

    Kære Madame; Nemlig :-) Så må du købe en pose til ham :-)

    Kære Anne , det kunne også ha været så hyggeligt - sikke samtaler vi kunne ha skabt :-)

    SvarSlet
  9. Kære Siffe; Åh, hvor er du sød:-) Halloumi er en blød ost, der skal grilles for at få den lækre smag og seje konsistens frem.Prøv den! I går brugte jeg bare grillpanden.

    SvarSlet
  10. Kære Janne; Jeg synes kornets verden er så forunderlig- alle de smage, konsistenser og muligheder!

    SvarSlet
  11. Miri kan sådan en Haloummifiskeost købes i et supermarked (i provinsen) eller et det en storbysdelikatesse? Altså specialforretning?

    KH Siffe der elsker ost

    SvarSlet
  12. Kære Siffe; Den der fiskeost- hvor har du den fisk fra ? Hi hi. NÅ, men jeg køber den i Kvickly, SuperBrugsen, føtex, Irma og sågar , nogle gange i Netto.
    Held og lykke :-)

    SvarSlet
  13. Uhmenum Miri hvor lyder det bare lækkert og det ser dulme også indbydende ud!
    Du formår altså at tage nogle flotte billeder, og at skrive om mad så mine tænder løber i vand, og det er altid inspirerende!

    SvarSlet
  14. Kære Gaia; Mundvand er en dejlig tilstand :-) Tak :-)

    SvarSlet