torsdag den 5. august 2010

Aftensmad i dag ?

Jeg holder rigtig meget af mad.
Jeg holder også af at lave mad.
Men nogle gange gider jeg bare ikke !
I dag er jeg nød til at lave mad- jeg har lovet det.
Er tom for ideer- helt ærlig- jeg tænker mad det meste af min vågne tid !
En skolekammerat synes , jeg skulle lave en tærte.
Med butterdejs bund og låg. Porrer, creme fraiche og andet godt.
Tænker ok.
Men Butterdej er fedt....
Men måske jeg bare skulle ski.. på fedt procenter og kaste mig ud i det.
Salaten kunne jo være babyspinat, bælgede ærter og een af de lækre røde øko peberfrugter...
Men jeg gider ikke..
Men har lovet det!
Tror jeg drikker en kop kaffe og læser lidt ..
Støvsuge...
Nej, nu må det være nok !
Jeg slapper FØRST af og SÅ gør jeg alle de der praktiske pligter OG så laver jeg mad, fordi jeg har lovet det.
Faktisk får vi altid aftensmad. Vi springer aldrig over og bare spiser en ostemad.
Kunne også rive lidt gulerod sammen med porren.. Og hvidløg.

KAFFE til den kvinde nu, ellers bliver hun ved !

17 kommentarer:

  1. Måske i bare skulle spise en ostemad i aften - for hvem siger det ikke kan være aftensmad?
    Eller bestille udefra...bare FORDI!
    Og drik så din kaffe ;)

    SvarSlet
  2. God ide med kaffe. Kaffe er altid godt.

    Og aftensmaden er tit et problem her.Prøver en gang imellem madplan, men det løber tit i vasken.

    Men vi skal jo have mad, og det bliver da også lavet hver dag, selv om lysten ikke altid er der.

    SvarSlet
  3. Mmm kaffe - altid godt at tænke på - håber ideerne og lysten kommer hen over kaffen. Hav en god aften. Nu vil jeg tage på arbejde - IGEN...

    SvarSlet
  4. Hihi, det var sjovt skrevet, Miri - og du kan tro, vi er mange der kender det, du beskriver! At vi egentlig slet ikke gider at lave mad, men vi gør det jo stort set altid alligevel :-))
    Nu vil jeg tage mig en kop kaffe ...

    SvarSlet
  5. Er du vimmer et program, og er du vimmer en glad måde at forholde dig til det på, Miri. Godt du forstår at gøre det vigtigste først så det ikke ender med at du ikke når det.
    ;-)

    SvarSlet
  6. Drop det i aften - en gang imellem må man gerne lave planerne om. Det skal der også være plads til. Hvis jeg ikke rigtig har lyst til at lave mad, men gør det alligevel, smager det mig aldrig helt ... så hellere gemme energien og de gode råvarer til dagen efter.

    Og nu vil jeg nyde min kaffe, inden støvsugeren skal i brug :-)

    SvarSlet
  7. Kære Bella; Ja - hvorfor ikke ?
    Tror faktisk , jeg vil til at tage de nemme løsninger , bare engang imellem :-)
    Kaffen er drukket og jeg er i fuld sving :-)

    Kære Henney; Kaffe er meget godt !
    Madplan er også prøvet her- uden held :-)

    Kære Camilla; God arbejdslyst. Fuld af beundring over alle jer, der arbejder om natten og på vildt skæve tidspunkter :-)

    Kære Madame; Kaffen hjalp mig :-) Fik skam bådet ordnet vasketøj og er i fuld sving med aftensmad :-)

    Kære Janne; Ja , gisp og gru, hvis ikke jeg skulle nå mine pauser med kaffe og blog !!
    Og jeg kan altså godt grine af mig selv, jeg er rigtig god til at skabe " problemer" for mig selv..For som Bella skriver, vi kunne jo bare spise en ostemad og dem, der ikke kan lide ost- kan tage en portion havregryn :-)

    SvarSlet
  8. Kære Polka; du har så ret :-) Jeg kan f.eks ikke bage et godt brød, hvis jeg gør det af pligt og i virkeligheden ikke gider.
    God støvsugning !
    Jeg skød min støvsugning til i morgen - hi hi :-)

    SvarSlet
  9. Og jeg har inviteret datterne på pandekagerestaurant :-) håber der er plads

    SvarSlet
  10. Uhm, jeg elsker tærte.
    Men jeg har sat en kæmpe kylling i ovnen for så er der lige tid til at blogge lidt.
    Med kaffe til, selvfølgelig.

    SvarSlet
  11. Kære Lene; Åh hvad, en pandekageresturant - hvilken fryd :-)

    Kære Eva; Uhmmmmm- kylling :-)

    SvarSlet
  12. Hvor sjovt :o) Hvad blev det til?

    God aften

    SvarSlet
  13. Miri jeg er vild med din blog og dine indlæg. Men idag var det klart et af de bedre, sjovt og hyggeligt skrevet, og du beskriver jo noget som mange af os kender til...
    Nu skal jeg have en kop kaffe ovenpå aftensmaden der var nem, salatbar!
    Og så skal jeg desværre rydde op og i kælderen med sager, men jeg får pip af at gå slalom gennem lejligheden!!!!

    SvarSlet
  14. Kære Sonnie; Det blev til både kaffe og tærte :-)

    Kære Hege; Ja- og med egne tilføjelser :-)

    Kære Gaia; mange tak- det var sødt sagt :-) Håber du fik klaret oprydningen :-)

    SvarSlet
  15. jeg kunne godt være tilbøjelig til at springe over, men min mand vil have varmt mad og laver det gerne selv. Vi har 3 maddage hver i løbet af ugen, og han laver altid fantastiske retter som han finder på nettet. I går fik i cous-cous salat med ristet bacon og ristet blomkål, friske æbler og rosiner og en håndfuld rucola blandet i efter eget behov, mums
    Stine:).... forresten tager du også helt fantastiske, enkle billeder!

    SvarSlet
  16. Kære Stine; Jeg holder meget af æbler i mad- det lyder som en rigtig god cous cous ret !
    Tak - min billeder er bare " tryk" og se hvad der sker :-)

    SvarSlet