søndag den 25. juli 2010

Ved siden af min stol

Eller, det er ikke min stol. Faktisk er det Sønnens stol, som bor her (stolen , ikke Sønnen), fordi han ikke har plads til den.
Engang var det mine forældres stol.
Den stod i mit barndomshjem.
Da Sønnen så blev født og lærte at komme rundt på egne ben, kravlede han altid op i den stol.
Så hurtigt blev den kaldt hans.
Da mine forældre døde, vidste alle , at den stol måtte bare være hans.
Nu står den her i min stue.
Ved siden af står reoler med bøger. Og rod.
ÆldsteDatter elsker også stolen. Og det er hende , der læser om Veulf og nordisk mytologi.
Jeg sad dog i stolen i går og syede og så Tour de France og lagde min hår elastik. Den røde rose.

13 kommentarer:

  1. hyggeligt lille indlæg Miri!

    SvarSlet
  2. Sikke en hyggelig historie...en tur ned af mindernes allé... :o)
    Fortsat god søndag... :o)

    SvarSlet
  3. Uhmmmm.... en god stol og en hel række bøger! Det er et godt liv *S*
    Kærligst Rina

    SvarSlet
  4. Kære Pi Andrea; Ja- det er spøjst hvad der kan sætte gang i ordene :-)

    Kære Rina; Dét er det helt bestem :-) !

    SvarSlet
  5. Godt med ting, der har minder :-) God søndag :-)

    SvarSlet
  6. Ja jeg kender det der med stole ;-) og andre slægtsmøbler der hænger ved familien ;-)

    SvarSlet
  7. Skøn historie og et dejligt billede, som oser af foretagsomhed og hygge

    SvarSlet
  8. Kære Lene; Det kan være dejligt, men nogle gange også lidt trist. Her er det nu dejligt :-)

    Kære Siffe; Det er nu hyggeligt :-)

    Kære Manna; Tak :-)

    SvarSlet
  9. Dejligt stemningsbilled.

    God søndag

    SvarSlet
  10. Dejlig lille historie om STOLEN, Miri :-)
    Har du fået langt hår nu, så du kan bruge hårelastik?

    SvarSlet
  11. Så trivelig med lange tv-sendinger, der en riktig kan la timene synke inn i seg og finne roen.

    En gang sydde jeg en pute i patcwork med lappene rundt papp. Husker ikke helt hvilke type sting jeg brukte. Kunne godt tenkt meg å prøve igjen, liker bedre å sy for hånd enn på maskin.

    Klem og fortsatt god søndag.

    SvarSlet
  12. Kære Sonnie; Tak- en stemning- ja, det var det det var :-)

    Kære Madame; Ja, det har jeg - ikke langt, men kan dog samles :-)

    Kære Turid, Jeg synes du har ret- de lange lange udsendelse giver ro.
    Jeg syr kaste sting. :-)

    SvarSlet