lørdag den 24. juli 2010

Man har et standpunkt...

Jeg har aldrig sat mig ned i 3 uger for at følge Tour de France. Det har aldrig rigtig sagt mig noget- disse tynde mænd , der kører og kører og kører.
Men..
I Torsdag var Sønnen her og synes godt han og jeg kunne slå rumperne i sofaen og se lidt Tour sammen.
Og så var jeg ramt !
Ramt af TourFeberen!
Så I ved, hvor I har mig denne weekend- jeg sidder sørme foran tv og ser små tynde mænd, der cykler og cykler og cykler.
Heldigvis kan jeg sy imens ;
Og mens, vi lige snakker om at sy, så gik det op for mig, hvor meget arbejde, der faktisk er i det at sy patchwork over pap.
Der skal tegnes. Og klippes. Og vælges stof.
Der skal ries.
Og så kan der syes.
Og jeg syr så meget at fingeren får hul(ler) :-)
Og nej, jeg KAN ikke finde ud af at bruge fingerbøl- tro mig, jeg har prøvet :-)

18 kommentarer:

  1. Jamen så rigtig god tour! Er ikke selv blevet bidt endnu, kun af patchwork....men det ved du jo! Hold da op jeg er imponeret over dit tæppe, eller hvad det er du har gang i? VILDT flot! Og du er jo nået kæmpe langt.
    Tour og patchwork lyder nu alligevel ikke så dårligt i mine øre!!! Man behøver jo ikke kigge hele tiden...lyder egentlig ret perfekt!
    God dag
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke om det er fordi jeg kan relatere til det at cykle... ikke at min cykel eller fremgang på nogen måde kan sammenlignes, men jeg godt lide at se touren :)

    Jeg er vildt imponeret af dit tæppe og kender bestemt til problemet med huller i fingrene.
    Jeg har tænkt, men aldrig afprøvet - man kan få sådan nogle gummidutter - de bruger dem i postvæsenet - måske de kunne virke, fordi de følger fingrenes bevægelser i forhold til de ubevægelige fingerbøl...

    SvarSlet
  3. Kære Line; Det skal blive til et tæppe af den mere yndige og neddæmpede slags. Har været i gang et par år..Du ved, syet lidt og så lagt det væk. Da jeg var på din og Lis´workshop, besluttede jeg at give den en skalle og det har jeg så gjort i denne ferie :-)

    Kære Pernille; Tror faktisk, de der dutter er de eneste jeg ikke har prøvet :-)

    SvarSlet
  4. Åh, din stakkels finger, Miri :-) Dejligt at du kan sidde og sy, mens du ser de tynde mænd cykle.
    God fornøjelse foran fjernsynet!

    SvarSlet
  5. Jamen det var da oose på tide ;-)- at du fik øje på en af Tour'ens dyder. Netop at den kan nydes samtidig med sønner og håndarbejde ;-)

    KH Sifffe - der glæder sig til at se dit tæppe ;-)

    SvarSlet
  6. Hej Miri.

    Jeg har det på nøjagtig samme måde med de små pindemænd på deres små pindecykler. På mit arbejde (ældrecenter) nyder mange beboere at se det, hvilket undrede mig gevaldigt..... Men ved nærmere studier ;o) fandt jeg ud af, at det er de mange smukke landskaber der er så dragende :o)

    Det ser vel nok spændende ud dit P-projekt :o) Uh glæder mig til at se hvad smukke stoffer og farver du får valgt. Jeg er heller ikke god til fingerbøl, men jeg har dog fundet en guds gave til min stakkels langefinger. Et fingerbøl af læder, det fungere rigtig godt for min langefinger og mig ;o)

    Rigtig dejlig weekend og skøn P-dag hos dig.
    Solskinshilsner Anette

    SvarSlet
  7. Prøv det her "fingerbøl"
    http://patchwork-gaarden.dk/tilbehoer-2/naale-fingerboel-naaletraeder-58/fingerboel-selvklaebende-82.html

    Det er kun spidsen af et alm fingerbøl og det er meget lettere at bruge. Men pas på hvor du ligger det, så det ikke bliver væk! Jeg kan ikke finde min, så mine fingre ser snart ud som dine ;-)

    SvarSlet
  8. He he de der cykel drenge plejer jeg heller ikke at følge, men i år hvor Søren er hjemme har jeg været med på turen, det er jo også en smuk tur ned gennem Frankrig..
    Knus fra Ærø.

    SvarSlet
  9. Cykling og tynde mænd med alt for tykke muskelben ej heller mit nummer :)

    Men flot kreation du der har på vej..Men av mine fingre, siger en der selv har gennemhullet fingre..ikke af synål men af en filt nål...og nej tak til beskyttelse i form af "fingerbølle ting" der konstant er i vejen :)
    K:H. Mona

    SvarSlet
  10. Jeg blev bidt af touren sidste sommer, da vi var i danmark lige i den tid, men om de har det i Sverige? Nix! Så nu kigger jeg lidt på Eurosport og ulmer over, hvorfor de dog ikke har det her, når nu jeg vil se det! Det er så godt at strikke til.
    God weekend!

    SvarSlet
  11. Kære Madame; Ja, snøft ! Tak :-)

    Kære Siffe; jeg er ofte lidt tungnem og langsom :-)

    Kære Anette; jeg har skam også prøvet 2 slags fingerbøl af læder... :-)
    Der er faktisk meget ved den Tour der kan fænge- jeg ville ha forsvoret det var mig , der siger dette - hæ hæ :-)


    Kære Britta; Det må jeg ind at se på- tak :-)
    Og de fingre..Når den ene så er gennem hullet, prøver man med den næste.. :-)

    Kære Mette Lykke; så har vi begge fået øjnene op for noget nyt i denne sommer :-)

    Kære Mona; Jeg ville heller ikke have troet det om mig selv :-) De der fingerbøl er nemlig i vejen !!
    Filtenål-av av, de er endnu tykkere!!

    Kære Samtaler, nej, har godt set det ikke sendes på svt. Gadvidst hvorfor ? I er ellers en sportsglad nation :-)

    SvarSlet
  12. Ha HA Miri godt for dig :)

    Sikke et vidunderligt tæppe du har gang i!
    Er vild imponeret!
    Knus til dig

    SvarSlet
  13. Ja jeg har jo været bidt at de der små tynde mænd i over 20 år, så jeg skal også sidde foran skærmen i dag
    Knus

    SvarSlet
  14. Kære Æblekind; Tak , tak :-)

    Kære Pi andrea; Jeg takker for medlemsskabet :_)

    Kære Pernille; uf, det var noget af en gyser i dag !

    SvarSlet
  15. Kære Æblekind; Tak , tak :-)

    Kære Pi andrea; Jeg takker for medlemsskabet :_)

    Kære Pernille; uf, det var noget af en gyser i dag !

    SvarSlet
  16. Hold da nu liiige op - HVOR ER DET FLOT det du kan udrette - selv med tændstikstynde sammebidte mænd på skærmen... fantastisk!! Gid touren vil vare så længe at du er kommet rigtig langt med dit patchwork.....og åh ja, jeg blev også en smule overrasket da jeg første gang skulle sy over pap - troede det lige var småting, veninden gjorde det jo hele tidne og altid så hvro svært ku det være...? nej, ikke svært men sørme da en tidskrævende proces! Glæder mig til at se større udsnit af dit projekt!

    SvarSlet
  17. Kære Hjemmemortil9, jeg eksler at skrive det navn! Så smukt og livsbekræftende .
    Nej , det er slet ikke vært, bare sjovt og , som du skriver, det tager tid !
    Ps Touren slutter i dag... :-)

    SvarSlet