tirsdag den 13. juli 2010

Jeg har jo kun mig selv !

Jeg er en halvgammel kvinde og mit liv er efterhånden for kort til at blive brugt på at være sur, trist, urolig. En stemning, der ikke kommer noget konstruktivt ud af.
Jeg så mig selv i øjnene( overført betydning) og sagde, " Hvad kan hjælpe dig ud af dette ? "
Løbeskoene bliv snørret og jeg løb min rute gennem en våd og klam skov. Tankerne myldrede, men der var ligesom plads til dem. De satte sig op i rækker og koloner og så tager jeg dem derfra.
Efter badet, blev roserne klippet, torden og regn har været hårde ved dem.En uprøvet kageopskrift er fundet frem- skal vist prøves i dag .
Og mens de bager i ovnen, vil jeg sy videre.
Nu sidder jeg og skriver dette, mens jeg spiser en rest vidunderlig salat fra gårdagens middag.
Og humøret er faktisk helt fint.
Jeg har indset, at jeg har ingen, der trækker mig op-ud-over-hen, jeg må selv. Og jeg kan det også godt.



12 kommentarer:

  1. Det er den helt rette indstilling kære, derudaf og nyd hvert sekund.

    KH

    SvarSlet
  2. Det er det eneste, der virkelig hjælper, synes jeg - at vise sig selv om og om igen, at vi alligevel har et valg... Det kan bare være SÅ pokkers svært at kommer derhen ;o)
    Kærligst Rina

    SvarSlet
  3. Kære Tusindfryd; Det lyder måske sært, men selv om jeg er sur, urolig, trist, ked eller Angst- så er jeg altid glad for livet og nysgerrig efter mere :-)

    Kære Rina; Ja- du har ret, vi har altid det valg ! Altid valg, altid tage stilling til.. Livet er dynamisk ! Og tak for dine ord :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en god idé at løbe en tur, Miri - jeg cyklede en tur i øsende regn, og det var faktisk skønt :-)

    SvarSlet
  5. Godt gået Miri. Skoven er altid dejlig at færdes i.
    Uhm, hvor jeg kan mærke duften af dine birkes-citron cupcakes. Jeg bagte i sidste uge birkes-citron kage. Jeg har også en opskrift på muffins med birkes og appelsinsaft, som skal afprøves ved lejlighed.
    Er ved at skrive et indlæg med opskrift og laver også et link til dig

    SvarSlet
  6. Tak for opsangen, ja du ved det måske ikke, men det her indlæg fik mig ud af det mørke humør. Nu vil jeg snart tage traveskoene på!
    Knus :-)

    SvarSlet
  7. Så bra at du klarer å løfte deg selv på denne måten. Jeg er også veldig bevisst på å skape mitt eget humør, passe på at jeg ikke synker. Synker man for dypt, kan det bli en umulig oppgave å komme seg opp igjen, og det ser vi dessverre skje med mennesker rundt oss. Det er derfor viktig å holde hodet over vannet hele tiden.

    Ha en god dag, Miri.

    SvarSlet
  8. Vil godt hjælpe dig...sender gode tanker! Men hatten af for dit gå-på-mod! knus

    SvarSlet
  9. Kære Madame; Ja- det regnvejr var faktisk herligt ! Helt monsunagtigt !

    Kære Manna; Mums- det lyder rigtig lækkert ! Elsker citrus :-)
    Glæder mig :-)

    Kære Lene; Nej, det vidste jeg ikke, men det gør mig glad at du fortæller det ! For jeg tænkte selv lidt over , hvorfor jeg skrev det..Men du gav mig svaret :-)

    Kære Hege;Jeg er glad for dine ord,du har en evne til at sammefatte mine mange ord- til en klar tale- tak :-)

    Kære Lone; Tak, du søde Fynbo :-)

    SvarSlet
  10. Godt tænkt din utrolige kvinde :-)

    SvarSlet
  11. Kære Margith; Du er nu frygtelig sød :-)

    SvarSlet
  12. Tillykke! Det er erkendelse der vil noget. Sender du beskeden videre til andre?

    SvarSlet