søndag den 18. juli 2010

Genbrugs Nørkleri

Man tager et gammelt, gammelt gardin, fra dengang Sønnen var dreng.Og øver sig i at sy en kjole;
Med en lækker detalje.Jeg kan godt lide kjolens model- på nær alle de rynker i bærestykket.
De er pæne over barmen, men de giver et pukkelrygget udseende bagpå( lidt overdrevet- måske).
Er endnu ikke så øvet at jeg kan ændre voldsomt på et eksisterende mønster, så jeg vil lede efter et andet.
Men kjolen er skøn- har et gammelt neddæmpet udtryk, jeg godt kan lide.




22 kommentarer:

  1. Arj hvor er dden smuk lækker detalje! Godt med genbrug ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  2. Kære Siffe; Tak :-) Genbrug er fremtiden :-)

    SvarSlet
  3. Du har så ret...den er rigtig sød!!

    SvarSlet
  4. Og den er bare flot! Gemmer også alting, som sikkert kan bruges igen.

    SvarSlet
  5. Kære Lavendel; Tak - den er sød og en anelse konet - lige mig- hi hi :-)

    Kære Gaia; Tak, der er laang vej endnu, men vejen giver mig glæder :-)

    Kære samtaler; Det kan også være godt at gøre :-)

    SvarSlet
  6. Kære Miri
    Hvor er den kjole bare flot!
    Og hvor er det skønt at den er syet af smukt genbrugs stof!
    Det varmer helt ind i en genbrugshajs hjerte!
    Knus og kram
    Heidi

    SvarSlet
  7. Okay - jeg er bare møg-misundelig! ;o)
    PÅ kjolen og dine evner med en saks og en maskine, og et gammelt gardin!
    Eminent!
    Rina

    SvarSlet
  8. Jeg havde aldrig gættet, at det er et gammelt gardin ;-) Den er fin!!

    SvarSlet
  9. Åhh, det ville jeg egentlig også. Bare sy lidt, og se hvordan det bliver. Hvis bare jeg kunne tage mig sammen, og få noget gjort - ligesom du gør.

    SvarSlet
  10. - Og kjolen er jo blevet rigtig fin.

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Prøv eventuelt at tegnet mønstret op på mønsterpapir og tape det sammen. Så kan du måske se - og tegne - hvor det skal ændres... Hvis ikke du finder et andet mønster.

    Jeg synes den er rigtig sød - kjolen :)

    SvarSlet
  13. Hvor er den fin, Miri!
    Jeg må se at finde sy-glæden frem igen, for det er jo egentlig så hyggeligt. Tidligere syede jeg meget selv :-)

    SvarSlet
  14. Hej Miri.

    Det er da helt vildt godt gået. Det er ikke så "bare lige" at sy noget efter noget eksisterende. Sy roser til dig :o) Vil give dig ret i, at genbrug er fremtiden. Og så synes jeg bare idéen med at tage noget som oprindelig var brugt til noget helt andet, give det nyt liv og blive glad i låget af resultatet. Det er da noget der holder :o)
    Kh Anette

    SvarSlet
  15. Hvor er du bare GOD..Og hvilket gardin..

    Det er bare "tomegumb"

    SvarSlet
  16. Hvor er den fin, passer helt sikkert fint til dit hår.
    Knus.

    SvarSlet
  17. Kære Æblekinder; Tak :-) Jeg synes også det er rigtig fedt at genbruge :-)

    Kære Rina; Åh tak :-) Men jeg følger bare et mønster og lidt ideer- du ville kunne gøre det samme, man skal bare gøre det :-)

    Kære Polka; Tak- nej jeg synes heller ikke man tænker, at der kommer en dame gående, i ført et gammelt gardin :-)

    Kære Tanterne; Det er ligesom om, at da jeg fik begyndt, så kan jeg slet ikke stoppe :-) Det var mit ferie projekt, jeg vidste jeg skulle ha tiden og overskuddet.

    Kære Pernille; Har prøvet..... Men søger nu efter et andet mønster :-) Tak for dit råd.Og tak :-)

    Kære Madame; Når du nu holder op med at arbejde, får du måske tide og overskud til at genopdage den glæde!

    Kære Glaphuset; tak for dine roser , men jeg har altså haft et Onions mønster til hjælp :-) Men genbrug ER godt :-)

    Kære Sidse; Du får simpelthen de bedste koder frem :-)
    Og tak :-)

    Kære Margith; åh tak :-)

    SvarSlet
  18. Hvor er det en flot kjole - så sommerlig og med et tvist i halskanten med kontrast stoffet.
    Du behøver da vist ikke øve dig mere. :))

    SvarSlet
  19. Kan du huske min hørkjole ?? Den er som det du gerne vil frem til. Hvis du vil låne den til at bruge at kigge efter omkring halsudskæringens rynker, så kommer jeg gerne ud til dig med den :-))


    Kommer nu iøvrigt alligevel gerne hvis du har lyst en sommerdag.

    Knus Henriette .-)

    SvarSlet
  20. Kære Ulla, Mange mange tak :-) Men tro mig, der er laaang vej endnu :-)

    Kære Henriette; Du kan tro jeg kan huske din hørkjole :-) Og tak for dit tilbud- det var meget sødt af dig. Har netop bestilt et andet mønster, så nu ser jeg lidt på det først.
    Du mailer bare, hvis du alligvel har lyst til et sommer besøg :-)

    SvarSlet
  21. super fin gardin kjole du der har kreeret! Forstår godt hvad du mener med for meget rynk på bagstykket, men det kan skyldes at stoffet er ikke falder blødt nok. Hvis du forestiller dig viscose jersey eller lign., så vil udtrykket blive helt anderledes. Du kan også gøre rynken blødere ved at bruge noge lettere materiale til kanten. bare lige et par fif som du kan have med i overvejelserne til din næste kreation :0)

    KH Karen Marie

    SvarSlet