tirsdag den 27. juli 2010

En god frokost

Bolle , bagt af Ølandshvede,pekannødder og hørfrø, flækket og 3 gode skiver gedeost lagt i.
Rest af gårsdagens salat; Bulgur med mange grønsager.
2 gode tips til at frembringe en GOD bulgursalat;
1. Overhæld din( økologiske)bulgur med kogende vand- sæt låg på, og lad den stå en halv times tid. Hæld vandet fra og knug den tør. Tag håndfulde op og knug dem!
2. Hæld GOD olie og citronsaft og salt over, mens den stadig er lun. Lidt men godt.
3. Brug flere småtskåret grønsager og hakkede krydderurter end der er bulgur !
De var 3 tips :-)

11 kommentarer:

  1. Naarrjj ... tak for den opskrift ... jeg finder bulguren frem ;-) ... men må vist lige aflægge din BUTIK en visit ;-)

    SvarSlet
  2. Elsker dine opskrifter Miri! Og elsker i øvrigt også bulgur. Det med at knuge har jeg ikke prøvet, men det vil jeg bestemt nu. De andre tips, bruger jeg også ;)

    KH Helle

    SvarSlet
  3. Uhhmmm det både ser og lyder rigtig lækkert :o)

    SvarSlet
  4. Mums - kunne da godt have tænkt mig at spise frokost hos dig. Det ser for lækkert ud...

    SvarSlet
  5. Kære Siffe; Velkommen- det er du :-)

    Kære Helle; 1000 tak, det er jeg glad for at høre :-)

    Kære Karina; og det smager også :-)

    Kære unikarina; Det havde da også været så hyggeligt :-)

    SvarSlet
  6. Uhmm :-)

    Jeg læste at det var din sidste ferieuge.. Hvordan pokker er tiden gået så hurtigt? Jeg ville egentlig have foreslået et besøg, men jeg tror du skal have den sidste uge for dig selv, så du kan nyde din fine have og din frihed lige til sidste dråbe.

    mange knus
    Henriette :-)

    SvarSlet
  7. Det skal helt klart afprøves, jeg elsker bulgur.

    Tak for tippet.

    SvarSlet
  8. Kære Henriette, Jeg ved det heller ikke !!! Hvor er min ferie blevet af ?!!


    Kære Sonnie; Bulgur er så godt, hvis det bliver tilberedt godt :-)

    SvarSlet
  9. Det lyder vel nok lækkert! Tak for en skøn idé :-)

    SvarSlet
  10. Dette ser aldeles herlig ut. Får vann i munnen:)
    Fortsatt fin sommer til deg
    Klem Tove

    SvarSlet
  11. Kære Madame; Det var så lidt :-) Glad for du kunne bruge det til noget.

    Kære Tove; Åh, jeg kender godt til mundvand :-) Tak og i lige måde :-)

    SvarSlet