tirsdag den 27. juli 2010

Der kom en bog..


....Ind af min dør.
Og hvilken bog !
Denne bog har givet mig den største læse oplevelse i mange lange tider.
Bogen foregår i Mississippi i 1960 ´erne.
Usa indfører en racelov, hvor adskillelse mellem sorte og hvide ikke længere er lovlig.
Niceville fortæller om et samfund fuld af grænser mellem sort og hvid, mellem fattig og rig, mellem kvinde og mand.
Niceville er en smuk, skræmmende, rørende og helt fantastisk roman.
Fyldt af stærke og modige kvinder.
Jeg har det bare sådan, at jeg næsten ikke ved ,hvad jeg skal fortælle om den- andet end at opfordre jer alle til at læse den!

9 kommentarer:

  1. Det lyder meget spændende, Miri! Den vil jeg læse, og det er det herlige ved blogland, at man kan inspirere hinanden :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har ikke set den bog før Miri, men det er helt sikkert en bog jeg vil skrive på min liste over hvad jeg skal have hentet på biblo :) dejligt med lidt inspiration. Lige nu er jeg i gang med Hyptonisøren og Havfruen, ja de har ligget ventet på at jeg skulle have ferie
    Knus og dejlig dag

    SvarSlet
  3. Kære Madame; Det er nemlig rigtig dejligt at kunne insprirere og inspireres :-)

    Kære Pernille på 1; Bøger er en stor glæde og det er godt at skrive ned, hvad man ønsker at læse !
    Denne bog kan ikke anbefales nok :-) De udkommer dog først i næsten måned- men glæd dig :-)

    SvarSlet
  4. Åh ja, jeg er også i fuld gang med at læse den, den er simpelthen så fantastisk og fængende.. Det er som at være der selv...!!

    SvarSlet
  5. Kære Wunderbart; JA ! den har "kostet" meget nattesøvn :-)

    SvarSlet
  6. Jeg havde spottet at den snart ville udkomme, og den skal helt sikkert læses. Hvor er du heldig at du bare sådan får den ind af døren.

    SvarSlet
  7. Kære Anne; Ja, jeg er heldig ! Og meget taknemmelig :-)

    SvarSlet
  8. Den bog må jeg da finde :) Bollerne uhhm de ser gode ud :)

    SvarSlet
  9. Kære Mona; De var også gode ! Holder meget af at bage :-)
    Bogen udkommer sidst i august og kan anbefales !!!!

    SvarSlet