lørdag den 17. juli 2010

Blog

Jeg har vist en mindre blogkrise. Har efterhånden skrevet dette indlæg mange gange - for at slette det igen. Kan ikke finde ud af at skrive det , jeg tænker. Måske kan jeg ikke finde ud af , hvad jeg tænker.
De sidste par dage har jeg været i tvivl om Losarinas mor. Har hun en fremtid ?
Hvad vil jeg med hende ?
Tror jeg holder en lille ord pause.
Og viser et par billeder.
Eller..
Hvad vil jeg med denne blog !
Jov, jeg vil formidle mine tanker, mine oplevelser, mine billeder.
Jeg vil blive hørt og set af jer.
Jeg vil i dialog med jer.
Men om hvad ?
Arghh !!
Jeg tror , jeg vil vise et billede fra haven;
( Måske, jeg bare skulle fortsætte, som jeg plejer ?)

25 kommentarer:

  1. Fortsæt blot som du plejer Miri og er du løbet tør for ord, så hold en pause - jeg venter gerne :)

    SvarSlet
  2. Keep on going - jeg elsker at besøge din blog!

    SvarSlet
  3. Måske vil du bare have en ny kode til livet..(C: Eksistensielt kære Watson..
    Måske søger du stadig efter et jeg, og det der spejles i andre mennesker af dig, kan du måske bruge til at finde fragmenter af det, der danner Miri. De andre fragmenter har du selv, men jeg tror selv, at det at vende værdier og tanker med andre mennesker, giver os mulighed for at reflekterer. Og heldigvis er det ikke bare medvind vi altid for i ordene, der er også nogle modpoler.. Nu er jeg godt nok spændt på koden..
    Hmmm "Mussor" giver ingen mening, men måske for dig..(C:

    SvarSlet
  4. Jamen , Miri - sådan har jeg det også...hvad skal der stå?????men vil jo gerne, ligesom dig. Jeg tror, det er varmen...knus

    SvarSlet
  5. Hej!
    Jag vill också ha en dialog med mina läsare, men har svårt att hinna tillbaka till alla som kommenterar hos mig direkt. Så du kanske skriver oftare hos mig än jag hinner in till dig. Men jag tycker om att titta in här, så jag tycker att du ska fortsätta.
    Ibland kan man behöva ta en paus och ta ut en ny riktning.

    SvarSlet
  6. Det er sommer og det er varmt og for varmt til at sidde med/ved PC'en.
    Sommerferie kan en blog jo også have og dagens pausebilled kan erstatte ord.
    Du har mange læsere og får mange kommentarer, så du er vellidt og blogelsket for din måde at styre bloggen på.
    Rigtig god lørdag :0)

    SvarSlet
  7. Kære Miri, du kan roligt fortsætte som du plejer - varme klem og dejlig lørdag til dig!

    SvarSlet
  8. Du bør ikke ændre på noget, men fortsæt som du plejer - det er så dejligt at kommer her forbi!
    God lørdag til dig.

    SvarSlet
  9. jeg er vild med dine små indlæg og elsker dine flotte og skønne billeder. Bliv her endelig!

    SvarSlet
  10. Kære Jeanette; Du er nu så sød :-)

    Kære Polka; Gør du virkelig..Men så er det jo fint :-)

    Kære Sidse; Du er en klog kvinde, 1000 tak for dine altid gode ord :-)

    Kære Lavendel; Måske ;.)

    Kære Maria; Jeg har fuld forståelse for, at alle ikke kan skrive lige meget osv :-)
    Pause og ny retning, er nok noget jeg har prøvet ofte med min blogge - denne er vist numer 3 eller 4 :-)

    Kære Septemberliv; at styre bloggen..Ja- det er jo mig, der skal gøre det :-)

    Kære Madame; min altid trofaste og søde læser :-)

    Kære Oline; Tak for de meget søde ord :-)

    Kære Gaia, du kan tro jeg bliver her ! Kan slet ikke undværre det :-)

    SvarSlet
  11. Kære Miri, her kommer en kommentar som måske ikke bliver den mest populære, men som forhåbentlig kan bidrage til lidt afklaring alligevel.

    Jeg kender også vældig meget til de der blogkriser ;-). Jeg har (indtil videre) opdaget for mit eget vedkommende at de som regel handler om at jeg ikke får det jeg har behov for eller længes efter, nemlig lige præcis at blive hørt og set som du formulerer det. Det kan der være mange grunde til, fx at jeg spiller med på nogle spil som ikke er gavnlige i forhold til mine behov, eller - og det tror jeg altså er meget væsentligt - at mediet i sig selv har nogle begrænsninger som jeg måske ikke rigtigt godtager. At blogge offentligt indebærer jo fx nogle grænser for hvor intimt man kan kommunikere, så hvis det er en dyb, fortrolig, tryg samtale man trænger til, så er der ikke så meget "hjælp" at hente i blogverdenen, som jeg ser det. Eller hvis man trænger til en faglig dialog, så er det ikke sikkert ens normale læserkreds lige honorerer ens "seriøsitet". Derfor skal man på en måde være meget bevidst om hvad man søger med bloggeriet hvis man skal blive helt tilfreds med det, tænker jeg, og så er jeg jo tilbage ved din formulering af problemet. Det er ikke let, det her - blogging bliver en hel genre for fremtidige kommunikationsforskere at afdække, tror jeg ;-).

    Én ting er jeg dog ret sikker på: At blogge for at please duer ikke, i hvert fald ikke som generel strategi. Det er DIG der skal være glad for og få noget ud af din blog, først og fremmest, og så er der nok også nogle andre der sætter pris på den. Det er så her en dialog, som ikke bare er snak, kan opstå, efter min mening ;-). Hvis man skriver for at stille andres behov skal man i hvert fald sørge for at blive godt betalt, for så er det hårdt (bestillings)arbejde man udfører, haha.

    Miri, det var mine mange og måske for "seriøse" ord, men jeg vil bare gerne svare på samme måde som du spørger. Jeg vil gerne se og høre dig.

    Kærlige hilsner og rigtig god weekend ;-)

    SvarSlet
  12. Kære Janne; jeg er så glad for dine mange ord! Jeg synes de giver stof til eftertanke :-)
    jeg skriver ikke blog for at please- det kan jeg slet ikke finde ud af :-)
    Jeg kan heller ikke finde ud af at holde mig til et emne; f.eks- mad.
    Eller en kun positiv blog. Jeg har brug for mere.
    Jeg er bestemt ikke dybt seriøs men jeg er ærlig :-)

    SvarSlet
  13. Miri, jeg må lige skrive tilbage: Jeg kender ikke noget mere seriøst end den ærlighed der bunder i et ønske om autencitet. Og faget hedder livet og kærligheden.

    Hold ud og hold fast ;-).

    SvarSlet
  14. Kære Janne; Jeg forstår hvad du siger( er jeg sikker på ) , men har ikke dine vidunderlige formulerings evner :-) Tak for en rigtig god dialog !

    SvarSlet
  15. Måske bare lidt tiltrængt sommerdvale?
    Jeg må indrømme at jeg selv er helt uden ord pt. og får ikke skrevet. :O) (eller jo, der kommer indlæg på Et liv med tid, men de er jo skrevet for lang tid siden, og er lagt ud på forhånd. Skulle jeg skrive nu, ville jeg ikke få skrevet. Suk!)
    Ihvertfald håber jeg ikke du lukker og slukker. Jeg kan ikke undvære dig! Jeg holder af din blog lige som den er! Og med de pauser, der kommer.
    Knus til dig! :-)

    SvarSlet
  16. Kære Lotte; jeg lukker ikke ! Føler bare lige pludselig at Losarinas mor kørte i tomgang...Måske meget symtomatisk for mig pt - hi hi :-)
    jeg glæder mig til du vender tilbage- live :-)

    SvarSlet
  17. Kære Miri Tak fordi du ikke *lukker*
    Måske er det nødvendigt med lidt tomgang - samt sundt. For netop at lade nyt spire frem.

    Min baggrund for at blogge er at få sat ord på livet og dets hændelser.. Det er rart at få respons - men det var nu ikke den primære årsag til at begynde at blogge.

    Indimellem er jeg ordtom - men billedrig. Andre gange er det omvendt.

    At blogge må ikke være/blive en pligt for mig, men mere en trang jeg besvarer.

    Jeg er ikke *flink* til at skrive kommentarer - sådan som jeg gerne ville. Nogle gange tager livet bare overhånd og fylder for meget.

    Men jeg forsøger og nyder din positive blog.

    Dejligt du er her.

    KH Siffe

    SvarSlet
  18. Kære Mimi
    Jeg kan godt forstå dig. Jeg har det lige sådan til tider.
    Jeg har gjort op med mig selv, at jeg aldrig for en blog med flere 100 læsere.
    Jeg kan ikke skrive om de mest private og intime ting der sker i mit liv, så min blog er for det meste et udstillingsvindue for min kreativitet. Min Butik. Så mine kunder, vennner, familie kan få et lidt dybere indblik i den kreativitet der sysler rundt i mit lille hoved.
    Jeg synes det er flot dem som har ordet i deres magt og det er der mange af herinde og jeg nyder at læse med hos dem og bland her hos dig.
    Så fortsæt du bare som du plejer.
    Ps Tak for dine søde ord på min blog.
    Kh Jeannet
    Der er mange dygtige og kreative bloggere, så hvis det man ikke skriver fænger så får man nok ikke mange læsere.

    SvarSlet
  19. Kære Siffe; Tak for dine ord :-) Jeg ved mange bloggere fortæller, at de primært blogger for sig selv. Det gør jeg ikke ! :-)
    Jeg har virkelig brug for jeres kommentarer og bliver så kisteglad, når I skriver :-)
    Og nogle gange magter man mere end andre- det ved jeg :-)

    Kære Jeannet; Vi er heldigvis ikke ens og vi blogger om forskellige emner og områder. dine ord fik mig til at overveje, om mit "problem" mon er, at jeg tror jeg skal fastlåse mig på en bestemt type blog...? Jeg ved det ikke- tak for dine ord :-)

    SvarSlet
  20. Du skal fortsætte helt som det passer for dig.
    Jeg synes det er så hyggeligt at komme forbi, se dine fine billeder og læse dine enkle tekster. :)

    SvarSlet
  21. Jeg slutter meg til Jannes ord, - særlig at det er du som skal få noe ut av bloggingen, ellers er det ikke noe poeng.

    Selv vil jeg ikke så mye mer med min blogg enn å få alle ordene ut av kroppen. Jeg har med andre ord et kommunikasjonsbehov. Enten det handler om storpolitikk eller om en blomst i min hage, så nyter jeg livet mer når jeg kan formidle det jeg opplever og det jeg tenker på. Mer er det ikke.

    Og så får jeg veldig mye ut av å lese hvordan andre lever sitt liv. Det gir meg mot på mitt eget. Bloggen din er med andre ord med på å gi meg mot på mitt eget liv, - og det er heller ikke så lite.

    Fortsatt god sommer.

    SvarSlet
  22. Miri!
    Du er som du er, helt perfekt.

    SvarSlet
  23. Hei gode deg! Håper du fortsetter et hva du har lyst til. Det er vel at sommeren for mange gjør at det ikke blir så mye blogging.

    Jeg har begynt å tvitre på twitter, syns det er veldig sosialt, fasinerende og en måte å ha dialog om både alvor og humor. Kan anbefales.

    Jeg har ikke vært så mye inne på blogger i det siste, tiden strekker ikke til. Og tenker kanskje at jeg må prioritere litt dem jeg besøker, og din er absolutt en av favorittene mine.

    Ønsker deg en fin sommerhelg. Klem fra Turid

    SvarSlet
  24. Måske du bare skal lade blog være blog, og så skrive når du lyster og orker det...
    Og så kan en blog jo også holde sommerferie ikk :-)

    Jeg synes jeg fra tid til anden ikke rigtig gider min blog, og så glemmer jeg den i et par dage til skrivelysten kommer igen.


    KH Maria

    SvarSlet
  25. Kære Pernille; Ja- skal nok tro lidt mere på at det jeg formidler faktisk er godt nok..
    Tak :-)

    Kære Hege, dine ord opklarede faktisk noget for mig ; at jeg , som du, nyder livet mere, når jeg kan formidle det jeg oplever :-)
    1000 tak :-)

    Kære Margith; Det var meget sædt sagt - tak :-)

    Kære Turid, Jeg er glad for du finder glæde ved Twitter- det er vel det det hele handler om, at gøre det , der gør os glade.
    Jeg savner dig nu inde på bloggen :-)
    Tak for dine ord :-)

    Kære Missfryd, tak for dine ord . At lade blog være blog. Ja, jeg tænker måske for meget over den.
    Det gør jeg nok :-)

    SvarSlet