fredag den 25. juni 2010

Langsomhed

Mange mennesker trives bedst, hvis de har dagen fyldt op med vigtige gøremål.
Mange mennesker trives med at have travlt, have kalenderen fyldt op.
Jeg trives efterhånden bedst i langsommelighed.
Jeg elsker at have tid til fordybelse. Tid til at nusse rundt.
Tid til at plukke blomster.
Tid til at gå i haven og planlægge næste vækstsæson. Snakke lidt med kaninen og se til rabarberne.
Tid til at læse.
Tid til at tjekke til min Street Art. Om den hænger der endnu.
Tid til at flytte lidt rundt med nogle møbler. Besøge blogLandet. Nørkle med garn og stof og ord og papir.
Tid til at lege i køkkenet.
Livet tager tid at leve. Og jeg lever bedst i langsommelighed.

20 kommentarer:

  1. Hørt Miri - jeg slår også gerne til hver en tid et slag for Langsomheden!

    I øvrigt er "Langsomheden" titlen på en af mine yndlingsbøger - af Milan Kundera. Kender du den?

    SvarSlet
  2. Kære Mrs. Cakeaholic; - dejligt jeg ikke er alene om den følelse :-)

    Kære Helle; Nej - den kender jeg ikke- tak for tipset, må straks ind og bestille den på biblo- nu har jeg jo ferie og tid :-) !

    SvarSlet
  3. "Livet tager tid at leve" - JA!
    Kærlige hilsner fra en anden langsom snegl der er meget glad for at være snegl.

    ("vierowea" står det bølgende med grønt herunder - er det ikke bare et fint ord?).

    SvarSlet
  4. Skønt som du kan sætte ord, på det vi andre bare tænker...ønsker tit at tiden var min egen,- så der var plads til mere af det sjove.

    Idag ville jeg f.eks ønske, jeg havde al den tid i verden der skulle til - og bare kunne HÆKLE.

    Hav en dejlig SLOW dag - Camilla

    SvarSlet
  5. Uh, jeg kender godt følelsen af ikke at planlægge noget for dagen, men bare tage det som man lyster ;) Det er luksus for sjælen.

    SvarSlet
  6. Ja, skyld dig langsomt, som vi sagde...engang - du har vel ferie nu??? knus

    SvarSlet
  7. Jeg har det præcis som dig :-)
    Lad os hylde langsomheden!
    Knus og god weekend!

    SvarSlet
  8. Åh...ja langsomhed...mere af det i livet..meget mere. Smukke billeder.

    SvarSlet
  9. Kære Janne Langsom Snegl; vierowea - jov, det er faktisk et dejligt ord :-)

    Kære Camilla; Tak :-) I dag ville jeg gerne sove, læse, se fodbold og hækle - men får huset fyldt af glade studenter :-)

    Kære Camilla; Og den luksus har vi brug for :-) Og tager den i morgen :-)

    Kære Lavendel_ Jeps :-)

    Kære Lotte; Det gør vi :-) Hil dig du store langsommelighed :-)

    Kære Sidse; J.a. :-)- Tak :-)

    SvarSlet
  10. Jeg kunne ikke være mere enig, Miri - ud med fartens tyranni :-)
    Klem og dejlig fredag til dig!

    SvarSlet
  11. Ja Miri, langsomhed og fordybelse er det bedste..
    Jeg trænger snart en dag i snegle fart..

    SvarSlet
  12. Kære Miri!
    Jeg kan kun give dig ret.

    SvarSlet
  13. hvor har du ret! Der skal være tid til eftertænksomhed.

    SvarSlet
  14. Kære Madame; :-)

    Kære Polka :-)

    Kære Mette Lykke; Vi må skabe os de dage :-)

    Kære Margith :-)

    Kære Pernille-Frederikke;Nemlig :-)

    SvarSlet
  15. Jeg erklærer mig fuldstændig enig og vil fremover bestæbe mig på, at leve mere langsomt!

    SvarSlet
  16. Det lyder som om vi har de samme tanker i denne tid! Fortsat god weekend.

    SvarSlet
  17. Kære Gaia; :-) Og nu har vi jo heldigvis ferie og tid til det :-) Ha ha :-)

    Kære Oline; Det vil jeg også :-)

    Kære Samtaler- Det er gode tanker :-)

    SvarSlet