tirsdag den 8. juni 2010

At nørkle

Jeg nørkler af mange årsager , bl.a fordi jeg ikke kan lade være !
Det giver mig en stor glæde og tilfredsstillelse
Det kan afhjælpe min rastløshed, udfylde ventetid.
Jeg kan ikke forestiller mig et liv uden nørklerier !

Jeg bruger en del tid i tog hver eneste dag. For tiden er dette mit tognørkleri;Farverne er ikke korrekte, de er saftig grøn, varm pink og blank lysende lyseblå. Drømmen er en kåbe- en morgenkåbe af disse firkanter.
Mit evigheds patchwork- et rigtig fordybelses nørkleri. Holder af at sidde og høre spændende radio og sy de fine små sting.Mit , jeg er dødtræt og må bare se tv nørkleri.
Mon ikke det bliver et håndklæde en dag.
Farven er skøn- en mærkelig mynte,grøn,mystisk farve.

Du må meget gerne dele dine tanker og nørklerier med mig .

18 kommentarer:

  1. Skønne nørklerier. Som du ved er jeg ret ny ud i nørklerierne,- men er totalt afhængig...nogle gange drømmer jeg i stangmasker og farve-orgier.
    For mig er nørklerierne både en kæmpe fornøjelse - ren voksen-leg,- men også en meditativ, helende proces, der tømmer hovedet og giver ro i både krop og sjæl.

    SvarSlet
  2. Litt for enhver tid her altså:)
    Det er jo kjekt å variere litt. Da går man ikke lei!
    Gleder meg til å se de ferdige produkter.
    For tiden holder jeg ikke på med noe hekling.

    Ønsker deg en fin tirsdag!
    Klem Tove

    SvarSlet
  3. Jeg har det jo på samme måde, MÅ bare nørkle allevegne og med forskellige projekter.

    Elsker at hækle i bilen ved siden af min elskede :-)

    En hæklet kåbe er en skøn tanke, men jeg tror at John ville gå helt og aldeles kold ved synet desværre.. Han kalder mig i forvejen for mormor når jeg strikker sokker, den prut.

    Rigtig god dag og knus
    Henriette

    SvarSlet
  4. Jeg har også hele tiden gang i forskellige nørklerier: broderi, strik, hækling og foto.

    Jeg kan rigtig godt lide dit strik.

    God dag,
    mette

    SvarSlet
  5. Skønne ting, det er vigtigt at ha' sine nørklerier...det giver ro på.
    vil glæde mig til at se KÅBEN. knus til dig!

    SvarSlet
  6. Den der kåbe..kan håbe jeg får den at se. Du er vist god til at se muligheder..jeg ser dit patch work..
    Du ved kære Miri, mit broderi vokser og vokser. Der er kun tid til det, i mellem de andre projekter.

    Sjovt kodeord.."brolorol" Nu går jeg tilbage til mit brolorol..

    SvarSlet
  7. Jeg kunne ikke leve uden nørkleri. Hvad laver dem som ikke nørkler, hvordan klarer de sig igennem?

    SvarSlet
  8. Jeg ville heller ikke kunne undvære.. her og der og over det hele :)

    SvarSlet
  9. Flotte ting du nørkler på! Hvis jeg havde dit "nu-er jeg-træt-og-ser-bare-tv"-nørkeri ville det hedde "nu-er-jeg-fit-for-fight-og-ingen-må-forstyrre-mig"-nørkleri ;-) Jeg er ikke helt så skrap udi strikning som dig ... ;-)

    SvarSlet
  10. Både professionelt og privat har jeg også gang i 117 projekter konstant - og ligeså mange idéer svævende rundt...
    Men sådan er det vist bare at være 'kreativ-by-heart'...
    Pssst - er spændt på dit PW resultat, spottede lige det ternede viskestykke - FEDT!!
    hmmm...er der mon en mening med de dersens kodeord - nu skal jeg skrive FALIT?!? Det føler jeg mig altså ikke hérinde i blogland?!?!?

    SvarSlet
  11. Kære Camilla; Meditativ og helende- det har du ret i.
    Og afhængigheden skaber en sådan glæde :-)

    Kære Tove; Ja- lidt af hvert og til alle situationer :-)

    Kære Henriette; Jeg lever jo som en gammel jomfru , så jeg kan iføre mig hæklede kåber og uldne sokker :-)

    Kære mette b, Ja - foto - det er også en meget givende måde at udtrykke sig på. Og man begynder at se motiver alle vegne :-)

    Kære Lavendel_ Ideen om kåben bringer stor glæde :-)

    Kære Sidse; Jeg tror du har ret- jeg er god til at se muligheder eller drømme- hæ hæ- men tror på min kåbe :-)
    Og jeg kender besættelsen !- jeg syede og syede på mit tæppe og måtte tilsidst holde op, fordi min langmand var stukket til blods !

    Kære Jeanette; Det har jeg også tænkt ! Hvad gør de dog...?
    :-)

    Kære Pernille; Netop ! Der er altid mulighed for noget nørkleri :-)

    Kære Polka; hæ hæ- jeg er nu ingen ørn , men besidder stor kærlighed til det helt enkle strikkeri :-)

    Kære Søslerier; Hi hi- jeg er vist ikke den eneste der finder fornøjelse i de kode ord :-)
    Jeg har ofte tænkt at planlægningen, idderne er en ligeså stor glæde , som det at udføre dem :-)

    SvarSlet
  12. Jeg har altid en del projelter kørende på en gang og ville ikke vide hvad jeg skulle gøre af mine hænder hvis ikke det var for at nørkle eller læse.
    En kåbe lyder spændende :-)
    Dine projekter er alle skønne.

    SvarSlet
  13. jeg elsker også at nørkle men det er du jo klar over...
    Jeg har strikket flere babytæpper i blød uld, akkurat som dit tv-strikketøj med håndklædetern!
    Men hækle som dig kan jeg ikke, det vil jeg altså gerne lære!!!

    SvarSlet
  14. Kære Margith; Nørkleri er en gave til kvinder med krudt i måsen :-)

    Kære Gaia; Det er dødnemt at hækle bedstemor firkanter- det kan du snildt lære :-)
    babytæpper i uld og håndklædetern- rigtig god ide !

    SvarSlet
  15. Jeg synes, det er skønt, når nogen har evnerne og glæden ved nørkleri, Miri - og det minder mig om min mor. Hun havde altid sådan nogle projekter i gang ...

    SvarSlet
  16. Kære Madame; Du har slet ikke lysten til at kaste dig ud i det ?
    Med den mor , må du have nogle evner :-)
    Jeg er ikke den teknisk dygtige, men jeg har bestemt glæden :-)

    SvarSlet
  17. Jeg har altid gang i flere projekter, store som små. Strikker mange strømper og hækler hagesmække, det er TV/ høre efter nørklerier. Er i gang med en bolero som en kollege er gået bag fra, bagefter stå den på et hæklet slumretæppe på bestilling, så der er nok at gå igang med. God arbejdslyst med dine nørklerier.

    SvarSlet
  18. Kære Ellen; hvor er du flittig ! Og du nørkler på bestilling :-) Det er altså dejligt med alle de projekter , vi næsten ikke kan vente med at begynde på :-)

    SvarSlet