søndag den 27. juni 2010

At brænde

Engang var jeg pædagog.
Uddannet Steiner pædagog - men arbejdede også i såkaldt almindelige institutioner.
Så holdt jeg op med at brænde- jeg brændte ud.
Jeg vil ha et virke, som jeg brænder for.
Jeg brugte lang tid på at finde ud af ,hvad jeg skulle.
Nu tager jeg en ny uddannelse- jeg skal blive til en ernærringsassistent
Jeg vil gerne ud og bespise vores børn og udbrede budskabet om, at sund mad ikke behøver at være kedeligt.

Men nu har jeg ferie !
Og jeg trænger til ferie.
Meget.
Trænger til tid til at leve i mit eget tempo. At fylde dagen med det , jeg ønsker at fylde den med.
Jeg skal ingen steder hen og det gør intet.
For tiden er min egen :-)


25 kommentarer:

  1. Tag til Fyn! - dejligt med en ferie, når det behøves! knus

    SvarSlet
  2. Rigtig rigtig god ferie! Trænger også meget, men det lader desværre vente lidt på sig. Kh Line

    SvarSlet
  3. Den er ventet og fortjent, din ferie! Intet er så pinefuldt, som at brænde ud og være i feltet, hvor man ikke brænder.
    Kærlige tanker
    Rina

    SvarSlet
  4. Rigtig god ferie til dig Miri!
    Det er bedre at skifte job og få ny energi.Så godt gået!
    Kan godt forstå du trænger til ferie og ro!
    Jeg har ferie om et par uger....lidt mærkeligt ikke at være lærer mere på dette punkt :)
    Knus

    SvarSlet
  5. Du er da stadig pædagog - og sikke en kombination du ender med, at blive. Du bliver virkelig en attraktiv medarbejder der både kan sætte sundhed og pædagogik på dagsorden i institutionerne!
    Men først skal du nyde din ferie - rigtig god ferie.

    SvarSlet
  6. Uhh...Miri.. Dejligt at lære sig selv at kende, men ikke på den hårde måde. Jeg tror du efterhånden er mere klog på dine egne behov og grænser. Og det skal til. Rigtig dejlig ferie, og hvis du har en dag for meget, skal du bare give en melding..Så er døren åben her.

    Kode.."QUITOR"

    SvarSlet
  7. Rigtig god ferie, Miri - det lyder så dejligt for dig! Vi skal heller ingen steder i vores ferie, men bare nyde 'at være' ...

    SvarSlet
  8. Ha en fantastisk ferie! :)Jeg har også vært utbrent... to ganger... Det endte med ny utdannelse, og jobb. Men jeg kjenner at det er godt å kunne leve i eget tempo... et tempo som er litt mer langsomt enn tidligere.

    Ta vare på deg selv!

    God sommerklem

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  10. Kære Lavendel; du måheller passe på, det kunne være jeg tog dig på ordet :-)

    Kære Line; De sidste uger op til en ferie kan være så hårde! Man trænger bare sådan !

    Kære Rina; :-) - nej det er en skræmmende oplevelse af føle sig udbrændt.

    Kære Æblekind; ja- du må savne den gode lange sommerferie:-)
    Jeg kunne ikke være pædagog og ikke brænde for et.

    Kære Oline, Tak - jeg håber du har ret og jeg finder et dejligt job, når jeg engang er færdig.

    Kære Sidse; dit dejlige menneske :-)- det kunne være så spændende at møde dig.

    Kære Madame; Og vi får vist godt vejr :-)

    Kære Elisabeth- uf 2 gange ! Det er min skræk at skulle opleve det igen, så er meget opmærksom på mine "symtomer" - også knus og kærlige tanker til dig :-)

    SvarSlet
  11. Rigtig god ferie. Jeg har fyldt det meste af min ferie op med dejlige rejseplaner i år, og jeg kan ikke lade være med at savne lidt tid til bare at være.
    Men jeg skal ikke klage, for det er med åbne øjne, jeg har gjort det! Og der er lige et par dage i slutningen til ingenting.

    SvarSlet
  12. Kære Eva; at rejse ud og gøre noget helt andet en man gør i hverdagen , er så dejligt :-)

    SvarSlet
  13. der skal være et bål, for det kan brænde ud..
    Jeg er sikker du finder et nyt bål.. Men pas på det ikke brænder for vildt..
    God ferie du fortjener det.. Det er så sejt at du er startet på en ny uddannelse..
    Men pædagoger er vi altid, i hjertet..

    SvarSlet
  14. Håber du så småt finder din hylde - og igen vil opleve at brænde for sagen.
    Som ernæringsassistent er mulighederne jo uanede, i øjeblikket er jeg med i et stort kostprojekt, der handler om "Sunde måltider" til nyresyge/dialysepatienter - her har vores ernæringsassistent fået lov at boltre sig,- og udvikle skønne små tilpassede retter.

    RIGTIG god ferie - der lyder som den helt rette plan - ikke at have nogle planer.

    Knus fra Camilla

    SvarSlet
  15. Kære Mette Lykke ; Tak for dine ord dem vil jeg huske :-)

    Kære Camilla; Det lyder rigtig spændende !
    Jeg håber også jeg har valgt det rigtige..

    SvarSlet
  16. Det er dejligt med ferie!
    Og dejligt du har fundet en vej, du ønsker at gå, selvom vejen af og til føles kringlet.
    Knus og god ferie!

    SvarSlet
  17. Ferie til at opsamle ny energi til næste semester.

    Rigtig god ferie og nyd det dejlige vejr!

    Kh Kari

    SvarSlet
  18. Kære Lotte; du har (som altid) ret i det hele :-)

    Kære kari; Nemlig - og tak :-)

    SvarSlet
  19. Det er som om livet gør de mærkeligste (og nogle gange smerteligste) ting ved os for at vi skal finde derhen hvor vores lys ikke er sat under en skæppe. Nyd ferien - jeg er selv en rigtig hjemmehænger og kunne sagtens nyde hvert eneste sekund af en ferie uden at flytte mig fra matriklen ;-).

    SvarSlet
  20. Hej, kender alt for godt følelsen af at have taget en uddannelse som man på daværende tidspunkt brændte for, men man ikke længere brænder for... Jeg har selv valgt at søge ind på en videregående uddannelse, og håber så meget, på et positivt svar den 30/7, om optagelse på uddannelsen, som jeg nu brænder for :-)
    Held og lykke til dig ;-)

    SvarSlet
  21. Kære Miri!
    Du har jo en åben invitation hos mig. Nyd din ferie.
    Knus.

    SvarSlet
  22. Det är här och nu, njut av livet:)
    Kram Annika

    SvarSlet
  23. Kære janne , du kan tro jeg vil nyde :-) Livet er en mærkelig størrelse- fuld af glæde og smerte og ikke til at forstå, men dejligt .

    Kære Laura; Ja !

    Kære Helle; Jeg vil håbe du kommer ind :-)

    Kære Margith; Tak- du er altså så sød :-)

    Kære Annika; ja- vi må og skal nyde det NU :-)

    SvarSlet
  24. ja, jeg har også allerede følt mig udbrændt og måske er det også bare en indre længsel for mit vedkommende...efter at kende sig selv godt nok til at vide hvad man vil. jeg evd stadig ikke helt hvad jeg vil og er blevet bremset af sygdom der gør at det er det jeg må tænke på og ikke på at "gøre karriere", sådan er det og jeg har indset at familien kommer først og så må jeg brænde der hvor jeg kan brænde og kæmpe lidt for det : )jeg er glad for at vide at du har fundet noget du måske kan brænde for igen, det er dejligt!

    SvarSlet