fredag den 11. juni 2010

At blive forført

Jeg er et menneske, der let bliver begejstret Og når begejstringen bobler, så får jeg en trang til at dele min begejstring med andre mennesker.
Mon ikke det også er en af grundene til at jeg har en blog....?
Jeg har lånt 2 kogebøger , som gør mig SÅ glad;

Sophie Dahl er en underskøn kvinde at skue og hun skriver vidunderligt. Hendes kogebog er fyldt med dejlige opskrifter, men også med skønne ord. Hun fortæller om sit liv og ikke mindst sin kærlighed til mad.
Det er en livsglad bog- en bog jeg bare sluger med fryd og latter. Har endnu ikke prøvet nogle af hendes opskrifter, bare spist hendes skønne ord.

Kille Enna rejser rundt i Danmark i løbet af et år. Hun besøger 21 økologer/biodynamikker, der alle er dybt engageret i at fremstille de bedste råvarer.
Spændende læsning. Findes der noget bedre end at læse om mennesker passioner?
Jeg har prøvet een opskrift- Rabarber-chokolade-mynte cookies....De smager guddommeligt !!!
Aldrig har jeg bagt cookies, der har så lang en fremstillings proces(rabarberne skal tørres 2 timer i ovnen), men den er det hele værd!

2 vidunderlige bøger, som begge må på ønskelisten.

13 kommentarer:

  1. Jeg ælsker Kille Enna - Sophie Dahl har jeg til gode ! men vi anbefaler osse kogebøger henne i spisestuen, så kan vi evt. lægge dit indlæg der ?

    SvarSlet
  2. Uhmmmm jeg er blevet helt fristet ;-)

    TAK og god weekend.
    KH

    SvarSlet
  3. Kære Gitte; God ide ! Det gør du bare, eller er det mig, der skal gøre noget ?
    :-)

    Kære Tusindfryd; Det kan du også roligt :-) Der er også en gærdejs rabarberkage, der skriger på min opmærksomhed..Den bog er fyldt med fristelser, men også sund mad :-)

    SvarSlet
  4. Tak for god inspiration - de cookies må jeg prøve. Alle råvarerne står jo lige oppe i min have og venter bare på at blive brugt. Chokoladen er brugt, så jeg må hellere købe en ny plade :)

    God dag til dig
    mette

    SvarSlet
  5. Miri for pokker nu får jeg helt lyst til den kogebog med Sophie, og jeg har et par kogebøger der allerede står på min ønskeseddel ;:) hvad skal det ikke ende med, men nu kan jeg jo prøve de er cookies
    God weeekend

    SvarSlet
  6. Kære mette b; Ja- det er altså surt vi ikke kan dyrke vores egen mørke chokolade :-)

    Kære upstairs_ åh, hvor jeg kender det :-) Har dejlig laaange lister af bøger, jeg MÅ eje :-)
    Jeg kan ikke finde din blog ?

    SvarSlet
  7. Kille Enna er fantastisk - jeg må på udkig efter den bog, ror jeg.

    SvarSlet
  8. Tak for tippet Miri, du finder altså en masse spændende bøger, som frister rigtig meget. Kendte dem ikke, så må lige ind på biblioteks basen.
    en god weekend til dig

    SvarSlet
  9. Kære Gitte; Hun har en passion, den gode Kille Enna og det smitter :-)

    Kære Manna: Jeg holder meget af bøger. Og elsker at ose rundt og finde nye :-)

    SvarSlet
  10. Hej Miri
    Jeg har altså også bladret i og savlet over den Sophie Dahl-kogebog mange gange. Kunne finde på at købe den bare på grund af billederne.
    Jeg bliver da også helt fristet af dine cookies. Det kan være du skal dele opskriften...
    Hav en rar aften.
    KH Puk

    SvarSlet
  11. Jeg synes at det er en dejlig evne at have...at kunne begejstres let. Det er en fryd for andre mennesker at være sammen med én der kan glædes, og se det gode og spændende i ting og mennesker. Det er så livsbekræftende og man kan kun blive glad. :))

    Som nu, hvor du viser de skønne kogebøger. Jeg er slet ikke i tvivl om hvor meget du holder af at læse om kvinderne og maden.
    Så selv jeg, der er et absolut fjols til at lave mad, får lyst til at se nærmere på Sophie Dahls bog. :))

    SvarSlet
  12. Hvor lyder det dog spændende, Miri - jeg må en tur på biblioteket og blive begejstret :-)

    SvarSlet
  13. Kære Puk; Den er dejlig !! Ang. småkagerne, så undersøgte Gitte . om vi måtte offentliggøre opskriften, hvis vi ang. kilden- det måtte vi ikke...Så du må have fat i Kille´s bog.

    Kære Ulla V, tak :-) Jeg tager dine ord til mig og takker:-)
    Og ang. Sophie Dahl- så må du altså låne den :-)

    Kære Madame; Dét må du :-)

    SvarSlet