mandag den 7. juni 2010

At begynde på en frisk - igen


Jeg var et af de børn, der elskede at begynde et nyt skoleår, at møde op i August med nyt tøj og nye kladdehæfter og spidsede blyanter.
Året lå åbent og ubrugt og kunne fyldes med ny viden og nye oplevelser.
Jeg er stadig sådan - jeg har brug for nye begyndelser.
Alle indlæg er slettet.
Og jeg kan begynde på en frisk.

Jeg fortryder ikke det, jeg har skrevet. Er ikke flov over min åbenhed omkring Angst, ensomhed og andre elendigheder.
De er jo en del af mig og jeg er ikke et menneske der holder kortene tæt på kroppen. Jeg er ikke god til at lade som om, at jeg en tjekket kvinde :-)

Bloggen vil højst sandsynligt stadig handle om, bøger, mad, have, blomster, livstanker, nørklerier, kager, kreativitet og hvad der ellers optager mig. Nu er LOSARINAS MOR (igen) begyndt med rene sider og ny-spidsede blyanter.

Jeg håber inderligt, at I stadig har lyst til at følge med på min vej gennem livet.
Jeg blogger, fordi jeg holder af at være i dialog med jer.
Layoutet her inde... Det har ikke fundet sin form endnu, men min IT-Supporter aka YngsteDatter og jeg, arbejder på sagen.

Så , skal vi ikke bare springe ud i det :-)

26 kommentarer:

  1. Der er nu også noget særligt over nye begyndelser :-). Jeg hænger på - og det har jeg nu tænkt mig at fortsætte med :-)))

    KH Gittemay

    SvarSlet
  2. Kan godt følge dig! Jeg bliver også hængende og glæder mig fortsat til at læse med:)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Mig slipper du ikke for ;o)

    SvarSlet
  4. Du blir nok ikke kvitt meg heller. Følger deg mer enn gjerne på veien videre;)

    Fin kveld til deg, min venn!
    Klem Tove

    SvarSlet
  5. Kære Miri
    Ja du slipper sgu heller ikke af med mig....så det :)
    Har dårlig samvittighed ....har ikke fået sendt din præmie endnu, er stadig hjemme med en syg datter!
    Men satser på at nå posthuset i morgen!
    KNUS

    SvarSlet
  6. At starte på en frisk, at viske alting ud og begynde forfra.. jeg synes det er stort og modigt :)

    SvarSlet
  7. Det kender jeg rigtig godt. Jeg følger dig stadig. Dit billede i headeren er så smukt og sommerligt :)

    Da jeg var barn, elskede jeg også skoleårets start med de nye ubeskrevne bøger, bogpapiret, mappen, der stadig var tom.
    Det fulgte mig gennem seminariet og da jeg arbejdede som lærer - hver august havde jeg sommerfugle i maven over den nye start.

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  8. Kære GitteMay; Ja- dét er der altså- de er fulde af håb og forventninger. Glad for du gider :-)


    Kære Malene; Det er jeg glad for:-) Uden læsere er det ikke så sjovt.

    Kære Gitte; Det er jeg rigtig glad for :-)

    Kære Tove; Tak- jeg vil meget gerne ha dig med :-)

    Kære Heidi Æblekind; Du skal IKKE have dårlig samvittighed !!!
    Pas dit barn og få det bedste ud af det:-)

    Kære Pernille; Det er det og jeg gør det jo også kun i det små :-)

    SvarSlet
  9. Kæreste Miri,

    Hep for nye begyndelser! Der er noget stærkt over at bestemme sig mentalt til, at NU er en ny begyndelse. Man kan jo aldrig slette sin fortid, og hvorfor skulle man også ville det, tænker jeg, for den har jo hjort en til den, man er på godt og ondt, ikke? Men man kan, og må, og har fra tid til anden givetvis også rigtig godt af at begynde på en frisk og se fremad.

    Jeg glæder mig til at følge dig på din nye færd. Held og lykke :)

    KH Helle

    SvarSlet
  10. At rykke op år efter år i livets skole med parathed, glæde og positive forventninger er vel indbegrebet af vækst og udvikling. Og jeg følger Losarinas mor gennem hele baduljen, hvis jeg får lov ;-).
    Tillykke med den nye begyndelse - jeg glæder mig sådan på dine vegne.

    SvarSlet
  11. Hvor er det bare vildt smukt herinde! Det smukke billede fra din have, de lyse farver, lysegrønt, lyseblåt - glæde!
    Nye begyndelser :-)
    Jeg er ALTID med ;-)
    Knus!

    SvarSlet
  12. Så godt med blanke ark og en begynnelse. Tror du og jeg er ganske like, håper det er i orden at jeg skriver det. Klem

    SvarSlet
  13. Jo tag springet.
    Jeg bliver her!

    SvarSlet
  14. Jeg kan sagtes følge dine overvejelser - ligesom når vi rydder op smider ud og flytter om. Du kan roligt regne
    med jeg bliver ved med at læse din blog.
    Helt hen til kanten og spriiiiiiing.......

    SvarSlet
  15. Føler mig så dum, kan ikke se, hvad der er nyt....

    SvarSlet
  16. Velkommen til 1. skoledag. Uh, hvor den føles god, den sætning.
    Næsten lige som når man havde fået ny cykel og den fik lov at stå ved siden af sengen den første nat.

    Nyt og ubeskrevet.
    Jeg glæder mig til at følge med i, hvordan de blanke ark fyldes ud.

    SvarSlet
  17. Hej søde Miri
    Jeg kan også godt lide at begynde på en frisk!
    Der er noget magisk over det. F.eks. ved årsskiftet eller især ved skolestart efter en sommerferie. Jeg var også en af dem der elskede tiden efter ferien, med fine nye kladdehæfter, det at få sit nye skema og skrive det ind, måske havde man endda fået et nyr penalhus, og nyt tøj. Måske derfor får mine børn nyt tøj hvert år til første skoledag...
    Jeg nyder at læse med her på din blog, og er super glad for dine små kommentarer på din!
    Så jeg følger med også i din nye friske start!
    Glæder mig til vi forhåbentlig skal nørkle sammen en dag igen, det var så skide hyggeligt sidst!!!

    SvarSlet
  18. Det kan være en rigtig dejlig ting med en frisk start, det tror jeg vi gør mange gange i livet, mere eller mindre ubevidst - jeg hopper med på din "nye" blog

    SvarSlet
  19. Kære Miri!
    Smukke lyse farver og fint lys, det er en god begyndelse.

    SvarSlet
  20. Kære mette b; Jeg blev helt glad over at læse , at du tog den følelse med dig, da du arbejdede som lærer :-)

    Kære Helle; Dine ord er så sande. Jeg tvivler bare på om jeg kan leve op til dem :-)

    Kære Janne; 1000 tak for de smukke ord ! :-)

    Kære Lotte- tak , hvor er det dejligt :-) Håber det lykkes..

    Kære Turid; Det må du meget gerne skrive :-)

    Kære Septemberliv; Tak :-)

    Kære Gitte, Ja, det handler ofte om at frigive noget energi og så være opmærksom på , hvordan vi ønsker at bruge den :-)

    Kære Lavendel- dum er du ikke :-)

    Kære Eva; JA- det med cyklen ! Den havde jeg glemt :-) Jeg håber bare jeg kan leve op til mine og jeres forventninger :-)

    Kære Gaia- Det var nemlig så hyggeligt at nørkle sammen!!! Og tak :-)
    Mine fik også nyt tøj :-)

    Kære Jeanette; Jeg er enig- ofte sker det uden vi tænker over det. Jeg vil prøve at være bevidst om det :-)

    Kære Margith; Tak :-)

    SvarSlet
  21. Og jeg er lige her, Miri, varme klem til dig :-)

    SvarSlet
  22. Kære Madame; Det gør mig glad at vide , du er derude. Det er godt nok også lang tid siden vi har set hinanden :-)

    SvarSlet
  23. Kæreste Miri
    - min YNGLINGS-BLOGGER - glæder mig til at følge dit nye spor,- sluger råt hvert et ord (og dine skønne billeder).
    Nye begyndelser - mmm - dem tro jeg, vi alle til tider ville kunne have gavn af,- jeg selv ikke mindst. Ser man ned over vores liv, er det vist præget af en del nye begyndelser - og hvad er mere uskyldsrent og åbent end et blankt ubeskrevet blad.

    Hav en dejlig dag - du kære.

    SvarSlet
  24. Fint udtryk du har givet din nye blog. Jeg har vist læst med på alle dine blogge, så jeg forstår godt vil starte på en frisk!

    SvarSlet
  25. Må indrømme, jeg synes, det er synd og skam, at slette tidligere skrevne ting, og starte "forfra". Meget at charmen for mig, ligger netop i, at kunne søge og lære personen at kende den vej rundt. Den mulighed fratager du mig jo. Ligesom jeg ikke forstår, at du ikke vil gemme den skat af kommentarer og viden den vej rundt, for din egen skyld. Men enhver skal jo gøre som de synes.

    Jeg har netop lige fået genskabt min historie på bloggen eller det meste af den, da den for netop er meget vigtig. Du kunne jo sagtens have fået nyt design uden at slette alt det gamle.

    SvarSlet
  26. Kæreste Camilla; jeg blev så glad og rørt over dine ord- tak :-)

    Kære Bodil; Tak- hi hi- ja, jeg har haft nogle stykker :-)

    Kære Deborah; Jeg må give dig helt ret I at jeg fratager dig muligheden for at lære mig at kende, gennem det der var. Min historie. Du må nøjes med at lære mig at kende fra nu af.
    Og kommentarerne, dialogen- den bor i mit hjerte. Det er ikke for at lyde højtravende , men jeg føler det virkelig sådan.
    Jeg er et menneske der har brug for at smide rygsækken af fortid, med jævne mellemrum.
    Og de ord og billeder, var en del af det.
    For mig handler det ikke om en ændret layout, men at begynde på en frisk.
    Måske jeg ikke er så god til at forklare det, men jeg står ved og er glad for min beslutning :-)

    SvarSlet