lørdag den 12. juni 2010

3 glæder

Jeg er bevidst om glæde.
I mit liv har jeg oplevet meget, der kunne få mig til at glemme glæden.
Jeg har, måske derfor, en veludviklet evne til at lægge mærke til , det der skænker mig glæde.
Ofte standser jeg også lige op og siger til mig selv, at det der godt nok er en glæde og at jeg er taknemmelig for at opleve den.. Jeg markerer, at det eller det er en glæde at møde i mit liv.

I vores have havde vi besøg af denne flotte fyr, der lige tog sig et bad, inden han drog videre ud i verden for at finde en Prinsesse..
YngsteDatter frembragte det optimale
VM i Fodbold - vi -skal -spise-foran-fjernsynet- aftensmad. Købt ciabatta flutes, hjemmelavet pesto, rucola, modne danske økologiske tomater, artiskokhjerter og mozzeralla + en tur i ovnen- mums !
Dagens buket i en lille kande( købt hos Lavendel) , Løvefod fra haven og bonderoser fra Netto.

17 kommentarer:

  1. Kære Miri. Det er mig en glæde at besøge dig i blogverdenen. TAK!

    alarosa..det er du! Sjovt som koden passer i dit univers...ik?

    SvarSlet
  2. Godmorgen Miri.
    Ja vi må samle på de små glæder.
    Og du er som altid god til at holde fokus på dem, og samle dem sammen til en god dag..
    Smil fra Ærø.

    SvarSlet
  3. Dine billeder er drømme - der er så meget poesi. Jeg er ikke vild med tudser (faktisk slet ikke!), men ham der er da sprunget ud af eventyret! Det får mig til at smile og igen se de små glæder, som du beskriver!
    Har du overvejet at lave en fotobog med dine billeder?
    Knus Rina ;o)

    SvarSlet
  4. Hej Miri!
    Atter engang dejlige billeder :-)
    Jeg har lige været i drivhuset og observeret mug pga. fugt/regnvejr. Nu luftes der ud i stor stil.
    Hav en god lørdag.

    SvarSlet
  5. At samle på glæder er jo en skøn ting - og en herlig evne at have. Så en tudse-fyr har vi også haft besøg af - indendørs :-). Synes nu de gør sig bedst udenfor :-)))

    KH Gittemay

    SvarSlet
  6. Kære Sidse; Du finder altid frem til de herligste kode ord :-)'Selv tak- jeg har også stor glæde af dig.

    Kære Mette Lykke; Og et smil og tak til dig :-)

    Kære Rina; Tudser er også lidt ulækre.. På den fede måde !
    Og mange tak for din flotte ord :-) Nej, har aldrig tænkt over at lave en bog- tænker slet ikke at jeg er dygtig nok.

    Kære Margith; Tak :-) Og jeg er så træt af den regn !!!

    Kære GitteMay; enig ! Mus, tudser og myrer- de bor ude og vi mennesker bor inde :-)

    SvarSlet
  7. De små glæder er de største.
    F. eks. den kande med en bonderose, den kunne godt glæde mig lidt.

    Tak for dejlige billeder, også af en prins i tudseklæder.

    SvarSlet
  8. Åh ja, glæden ved de små ting - det kan pludselig gøre en helt almindelig dag god!

    Jeg kan rigtig godt lide "de kloge ord" du har på din side :-)

    At mit kodeord er "tryne" passer måske meget godt (har lidt en svaghed for grissebasser ;-))

    SvarSlet
  9. Glæden ved at glædes over de små ting i hverdagen er en god egenskab at være i besiddelse af, og den har du Miri.
    Smukke billeder.
    Jeg glæder mig til dit næste indlæg

    SvarSlet
  10. Kære Eva; Tak :-) Den lille kande med blomster , synes jeg ofså er noget så skøn :-)

    Kære anonym; Ja , de kode ord kan skabe glæde, latter og undren :-)

    Kære Manna; Tak for dine meget søde ord :-)

    SvarSlet
  11. Kære Miri, jeg kan rigtig godt lide dit nye design på siden - eller topbilledet af det flagrende vasketøj - kan nærmest mærke det. Og dine ord om livet - føler det samme selv. Der er så meget at være taknemmelig over, selvom livet måske føles rigtig rigtig svært i en lang periode. I dag sad jeg og betragtede min største søn på 10 år gennem et vindue - han spillede bold med nogle andre børn, og hans grin/smil var bare så dejligt og ægte (han har været så ked så ked et godt stykke tid pga at far har fået kæreste) - jeg var bare så taknemmelig og glæden bredte sig i mit indre:-) Senere så jeg 2 harer, der legede med hinanden....følte glæde...tænkte "Ajjj nu stopper du, Gitte"....men det er dejligt at føle glæde over små ting, ik? Elsker dine ord. God lørdag aften. Kærligst Gitte

    SvarSlet
  12. Blir glad över de små glädjeämnena som du förmedlar. Det är en stor konst att se dem och njuta utav dem.

    SvarSlet
  13. Kære Gitte; Jeg er så glad for du deler dine ord og oplevelser. Jeg kunne mærke din glæde i mig !
    Jeg håber du snart kommer tilbage :-)

    Kære Maria; Tak- en kunst vi alle kan dyrke :-)

    SvarSlet
  14. Det er lige sådan det skal väre, at samle på gläder

    SvarSlet
  15. Kære samtaler; Det store i det små :-)

    SvarSlet
  16. Hej Miri
    Jeg kom til at se, at min kommenter herinde er blevet anonym, det var ikke meningen - det var bare mig ;-)

    Kh
    Polka ;-)

    SvarSlet
  17. Kære Polka; Åh- det var dig :-) Tak fordi du fortalte mig det.

    SvarSlet